topbar

zondag 21 juni 2020

De kleerkast van mama

Nu ik weer even thuis woon en mijn gezinsleden vaker zie, tuimelen ook de ideeën om hun kleerkasten te vullen. Broer en Zus zag u al, maar ook mama viel stevig in de prijzen!


Als eerste een feestelijke jurk - van toen we nog dachten dat mei een communiemaand zou worden. Een simpel recht jurkje dat alle aandacht naar de stof trekt.


Deze lichte jacquard heet Viola Carex Rose en maakt deel uit van de nieuwste collectie van Lotte Martens. Ik kreeg van haar een lap cadeau om er iets voor mama mee te maken, zodat jullie zouden zien hoe mooi de stof valt en verhult.





Hoe perfect de print bij mama's haar past ook.




Daarnaast een T-shirt voor dagelijks gebruik. Of tenminste, dat was het plan. Ik had nog een lapje french terry liggen en besliste op een avond om daar halsoverkop een Greentown T-shirt van te maken. Mama moest enkel knikken en goedkeuren :)


Greentown is een tof patroon van About Blue. Ik bestelde het op pdf, maar voor de knip-en-plak-haters is er sinds kort ook een papieren versie!


Zoals we van tekenaar Riet gewoon zijn, is het een patroon vol toffe details. Plooien, splitjes, dingen die perfect uitkomen,... Als ik naai met Rietpatronen, zet ik altijd mijn gedachten even uit. Eigenwijsheid bekoop je achteraf, want elke (op het eerste zicht onlogische) stap uit de handleiding is essentieel voor een spot on eindresultaat.




De stof heeft gouden streepjes die glitteren in de zon. (Hij heet niet voor niets liquid sunshine, natuurlijk.) Mama combineerde met een lange rok, en oeps, plots had ik een tweede feestoutfit gemaakt. Nu ja, in coronatijd moeten we maar af en toe zelf het glas heffen zeker?



Lichtroze jurk
Stof: Viola carex rose - Lotte Martens (ik gebruikte 1 adult paneel van 1m20 + 50 cm uni viola rosé) *gekregen*
Patroon: Sweet jurkje - Remi & Cosette for teens (ik vertrok van maat 18j en paste van alles aan)

T-shirt
Stof: Liquid sunshine - About Blue (ik gebruikte 90cm)
Patroon: Greentown T-shirt - About Blue (ik maakte maat 46)

8 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Dankjewel! Het is fijn om voor haar te naaien, zo'n dankbaar publiek!

      Verwijderen
  2. Je mama viel inderdaad dik in de prijzen zo te zien :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er komen nog meer prijzen aan zelfs! Mijn eigen kleerkast is zowat vol ;)

      Verwijderen
  3. Ook zonder de outfits was het een plezier om je even terug thuis te hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat lief dat je voor je moeder genaaid hebt.
    Mooie stoffen heb je gebruikt. Zij is een paar leuke kledingstukken rijker.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En ze draagt ze altijd met zoveel plezier, dat is fijn om te zien!

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...