topbar

woensdag 15 april 2020

Lente met Dora

Het was bijna paaszondag. Zo'n dag die meestal vol-vol-vol zit. Vol familieliefde. Volle agenda, van middernachtmis naar vroege eierenzoektocht. Volle magen, want het paasontbijt gaat naadloos over in het feestmenu. 


Het was bijna paaszondag. Het zou een stille dag worden, zonder eieren of vieringen of feestplannen. Zo'n dag als alle andere in coronatijd. Nee hé zeg, dat konden we niet laten gebeuren! Dus bestelden we online eieren, maakten Zus en ik het feestelijkste ontbijt in jaren, keken we naar de gelivestreamde mis en staken we zelf het middernachtelijk paasvuur aan. Op Skype deden we zelfs even alsof het een écht familiemaal was. 

Bij feest horen mooie kleren, zeker als de standaardoutfit een comfortabele joggingbroek inhoudt. Speciaal voor het gezinspaasfeest naaide ik dus een nieuwe jurk in de allerzachtste SYAS-viscose die ik online kocht bij PiekeWieke.


Dora is een patroon uit de nieuwste FibreMood die vanaf vandaag in de winkels ligt. Ze heeft wijde fladdermouwen en een opstaande kraag, twee elementen die flatterend werken voor wie niet met een weelderige boezem is gezegend. Het patroon voor mijn feestjurk was dus snel beslist!


Zoals steeds bij FibreMood twijfel ik veel te lang over de maat. De tabel situeert mij er immers standaard twee maten boven mijn confectiemaat. Mijn Frances leerde me al dat ik beter afga op die laatste, Owen toonde hetzelfde aan bij Broer. En toch liet ik mij weeral vangen... Ik vergat ook de standaard verlenging van 15 cm door te voeren. Achteraan heb ik dus wat stofteveel, en qua lengte is het eerder een midi- dan een echte maxi-jurk, maar zelfs zo vind ik Dora nog prachtig!


De "oversized en losjes"-hype laat ik zachtjes aan mij voorbijgaan, dus Dora-met-striklint is wat ik verkies. Maar laat je het lint weg, dan is Dora ook een zalig comfortabele losse jurk!


Een lenteweertje. Een prachtige nieuwe jurk. Zelfs in-mijn-kot geeft dat aanleiding tot glimlachen! 



Stof: Rayon three lines pink viscose - See You At Six - gekocht bij PiekeWieke (ik gebruikte 2m80)
Patroon: Dora - FibreMood editie 9 (ik maakte maat 38 verbreed naar 40 op de heupen)
Fotograaf: Broer

21 opmerkingen:

  1. heel mooi! Ik dacht de strepen te herkennen maar dacht dat die enkel in canvas bestonden

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In canvas en in viscose! En ze zijn superzacht, ik ben er zo blij mee.

      Verwijderen
  2. Heel tof! En ik vind de versie met het lint ook veel beter, accentueert die mooie taille van je!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Dat is de mening van de meesten, hoewel de losse versie volgens mij beter in de huidige mode past. Nu ja, ik volg dat toch niet, dus blij dat mijn mening gedeeld wordt!

      Verwijderen
  3. Wat een leuke jurk! Mooie stof en goed silhouet. Ik zou alleen de volgende keer dat je hem maakt het rugpand iets (2 a 3 cm) korter maken bij de taille lijn, je rug lengte is nu net iets te lang...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha Rarden, jij kent mij duidelijk nog niet op naaivlak: ik maak nooit iets twee keer ;-) Maar als ik het doe, onthou ik het!

      Verwijderen
  4. Weer heel goed gedaan, Eva!!!
    @Rarden: Taillelijn? Volgens mij is er geen, maar loopt het patroon van boven naar onder door.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er zit geen naad bij de taille. Met taillelijn doel ik op de lijn die ter hoogte van de (natuurlijke) taille over het patroon loopt, bij deze jurk tevens de plek waar het striklint komt. Meestal is die met een markering aangegeven op het patroon.
      Als de ruglengte niet helemaal juist is, is dit een logisch punt om het aan te passen.
      Als de achternaad in het patroon een rechte lijn is, kun je er daarna voor kiezen deze weer recht te maken, om het afgesneden deel vervolgens aan de zijnaad van het achterpand weer aantekenen. (Ja, dat alles is even wat werk, maar levert een mooier resultaat dan 'gewoon' de naad van de jurk aan de achterkant iets hoger naaien)

      Verwijderen
  5. Wat een leuke jurk met die fladdermouwtjes. Mooie stof, perfect voor het modelletje. Ik vind de versie met striklint ook mooier dan zonder, je hebt een mooie taille daarvoor.

    Groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi! Ik vind die matentabel ook wat groot vallen en vond dit patroon eigenlijk maar niets, tot ik het hier bij jou zie, top!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Soms moet je verschillende versies zien om overtuigd te geraken hé!

      Verwijderen
  7. Staat je heel mooi! Je straalt!
    En ja, ondanks dat alles anders is, is het juist goed om wel stil te staan bij de Paasdagen. Maar dan allemaal thuis en op afstand.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Misschien een vreemde opmerking...maar ik dacht dat ik onlangs ergens een mooie foto van jouw mama had gezien, in een prachtige jurk in (licht)roze stof. Ik dacht ze zonet even op je blog op te zoeken, op zoek naar het patroon en waar ik de stof kan vinden. Maar ik vind het niet terug. Dus ofwel beeld ik me iets in, ofwel heb ik ze niet op je blog gezien...heb je enig idee waarover ik het heb? Stof deed me aan Lotte Martens denken, maar ik kan mis zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt! Ik had hem enkel op Instagram gepost, niet op de blog, aangezien ik het gevoel heb dat weinig mensen hier nog meelezen... Niet dus, dat is fijn om te horen! Het was deze stof: https://lottemartens.com/product/viola-carex-rose/
      En hier de foto's in jurk :) https://www.instagram.com/p/CAn94jFAFa-/

      Verwijderen
  9. Ik wist nooit dat ik mijn verloofde terug kon krijgen totdat ik contact opnam met dokter Isikolo die mij hielp. Ik had een vreselijk misverstand met mijn man en we gingen verschillende kanten op. Ik was emotioneel neerslachtig en wist niet wat ik moest doen om de situatie te helpen. Zo leerde ik Dr. Isikolo kennen. Ik nam contact met hem op en liet hem helpen met mijn problemen. Hij vertelde me alles wat ik moest weten en begrijpen en ik voldeed aan de procedures en uiteindelijk loste hij het probleem voor mij op en nu zijn ik en mijn verloofde weer bij elkaar en weet ik dat we binnenkort gaan trouwen. Het zou niet mogelijk zijn geweest als dokter Isikolo me niet had geholpen zoals beloofd. Het resultaat van zijn werk manifesteert zich zeker na 48 uur en is 100% gegarandeerd. Het is voor mij zichtbaar om het effect te zien van het resultaat van alles wat hij voor mij deed en de liefde en genegenheid tussen mij en mijn verloofde is werkelijk weer volledig hersteld en het verheugt mijn hart dat ik hem aan niemand heb verloren. Hij kan u net zo goed helpen als u nu contact met hem opneemt. Stuur hem een ​​sms via WhatsApp op +2348133261196 of e-mail: isikolosolutionhome@gmail.com.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mijn vrouw en ik hadden een misverstand dat tot een enorme ruzie leidde en zij verliet het huis en keerde terug naar het huis van haar vader. Ik liet mijn emoties de overhand krijgen en bleef permanent bij haar weg. Het werd nog erger toen ze een andere man begon te zien en ik heb er nooit van geweten. Ik probeerde het probleem op te lossen en haar naar huis te laten terugkeren, maar ze kwam nooit meer terug. Later kwam ik erachter wat er allemaal aan de hand was en besloot ik hulp te zoeken om mijn huwelijk met haar op te lossen, waardoor ik contact opnam met dr. Isikolo. Zoals verwacht werkte hij voor mij en het probleem was opgelost en ik ben herenigd met mijn vrouw. Ze keerde net na 48 uur terug naar huis, zoals beloofd door dokter Isikolo. Ik ben hem voor altijd dank verschuldigd voor het oplossen van het probleem dat ik in mijn huwelijk had. Neem contact met hem op voor snelle en dringende hulp, e-mail hem: isikolosolutionhome@gmail.com of WhatsApp hem op: +2348133261196

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Eerder dit jaar had ik een vreselijke ruzie met mijn man en hij had geen andere keus dan het huis te verlaten en ik ging ervan uit dat het gewoon woede was die hem deed vertrekken. Na een paar dagen kon ik geen contact met hem opnemen of weten waar hij was. Ik wachtte en wachtte, maar hij kwam nooit terug of belde me. Ik was vervuld van pijn en spijt over wat er was gebeurd. Ik heb alles geprobeerd om hem terug te krijgen, maar het mocht niet baten totdat ik contact opnam met dokter Ilekhojie die mij te hulp kwam. Hij deed zijn werk perfect om ons te herenigen en mijn man, die niet terug wilde komen, belde precies na 48 uur, precies zoals de dokter had beloofd. Zijn contactpersoon E-mail gethelp05@gmail.com of Whatsapp alleen +2348147400259

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...