topbar

donderdag 14 november 2013

Feestracer


Wij vierden het dubbele van de vier bij neefje Ilias, die op 8 november evenveel kaarsjes mocht uitblazen. Het bleken fopkaarsjes, die zijn blaasleeftijd erg omhoog trokken, maar de fotografe iets meer tijd gunden om haar werk uit te oefenen.
Geen verjaardagen zonder zelfgemaaksels voor deze kleine fan. Rekening houdend met de beschikbare naaitijd (beperkt) ving nicht Eva de werkzaamheden al eind september aan. De race-auto-tricot die ze enkele maanden eerder zonder duidelijke bestemming aanschafte viel haars inziens nog net binnen de grenzen van de aanvaardbare portie kinderlijkheid voor achtjarigen.

De aanblik van dit patroon (nummer 29 uit Knippie 2/2012) leverde meteen inspiratie voor het cadeau. Maar tot maatje 134, dus enige urgentie in het maakproces was geboden. (Al bleek bij de pasbeurt dat we ten minste tot 2015 gesteld zijn.) Sweaterstof en zalige kwaliteit boordstof van Pauli, rekbare paspel van Kersenpitje. Een stoere trui voor een stoere kerel. 

Toen het boekje op mijn stapel belandde, viel ik meteen voor de assysmetrische achterkant, en voor de details. ♥ die details!

Uit de resterende tricot fabriceerde ik een T-shirtje, zoals reeds zo vaak, volgens een Ottobre-patroon dat ik op een avond in een bui van voorzienigheid meteen in alle beschikbare maten overtekende.
Groot was mijn vreugde toen ik ontdekte welk cadeau de jarige van zijn allerliefste mama had ontvangen. U mag 3 keer raden.

Een racebaan, jawel. Ofte: nicht Eva ontdekte haar telepathische gaven. Gezien de fotografisch weinig interessante locatie van dit giga-cadeau poseerde Ilias met de kleinere inhoud van het inpakpapier.
Een koptelefoon, die het ventje sterallures doen ontwikkelen en zijn mama regelmatig naar haar telefoon doen zoeken. Iemand ontdekte namelijk dat het ding behalve de functies 'bellen' en 'sms-en' ook een radiogolfontvanger bezit. Vraagt U zich af waarom het al een tijdje stil is in de woonkamer? Grote kans dat de normaalgezien luidruchtig spelende achter de zetel zit. Met zijn muziekjes.

Of met zijn periscoop, natuurlijk. De feestgasten bespieden.
Terwijl we op een rustmoment in het feest samen zijn nieuwe bed inhuldigden, fluisterde de jarige samenzweerderig: “Grootmoe kan nog altijd een beetje beter naaien dan jij. Maar jij weet wat kindjes leuk vinden hé.” 

20 opmerkingen:

  1. Ik val samen met jou ;)
    Wat een schoon trui, knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wauwie! wat een stoere bink in een stoere trui! geweldige foto's van Ilias!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lol voor de laatste zin! Weer prachtig cadeau hé. Jouw neefje boft met zo'n nicht die inderdaad echt weet wat hij leuk vindt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als je zo'n knap vest kan maken, moet een jas ook zeker lukken. Ferme kado's :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Knap gemaakt! Een stoere kerel, maar wel een lieveke als ik die laatste zin lees ...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi! Ik zal dat patroontje onthouden voor als Ernestje véél groter is :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. We zitten weer eens op dezelfde lijn, het tijdschrift lag hier al eens weken met als doel deze trui maar o zo sneu, ik had geen tijd. Deed het boekje terug naar de bib en sindsdien is het al de hele tijd uitgeleend ;-(
    Maar nu krijg ik opnieuw zin!
    Vraagje, zo'n periscoop lijkt me wel iets origineel voor 6/12. Waar kan je dit kopen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze was onderdeel van een detectivepakket dat de mama voor hem kocht bij De Krokodil.

      Verwijderen
  8. Verdorie! Die trui is echt knap. Tof patroon en een toffe stofkeuze!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hihi en tot mijn vreugde merk ik dat ik die knippie hier liggen heb. Weer iets voor op mijn (ooit-) to-do lijstje!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi die vest! Zou hier ook wel in de smaak vallen. En leuk om een druk stofke toch subtiel te verwerken. Heerlijk toch, die laatste zin!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh, vind ik echt prachtig gedaan! Komt op de ideeënlijst voor de zonen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh zo lief! En heel mooi gedaan, super sjieke vest!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige trui en supermooie foto's !

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo'n toffe fot's, maar vooral ook zo'n toffe trui !

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...