topbar

zondag 3 september 2017

Vienna in blue

** To read this post in English, click here **

Zeven jaar geleden was deze dame een klein peutertje. Met haar knuffel stevig in haar handjes geklemd en haar duim in haar mond, te klein voor de grote wereld en dus met wangen vol bange tranen.

Zeven jaar geleden was ik vrijwillige hulpjuf in het klasje waar inzij terechtkwam. Zij, met haar bruine krullen en grote ogen die niet durfden opkijken. Zij met haar verlegenheid en haar voorzichtige glimlach. Ik naam haar onder mijn vleugels, tot ze -langzaam en op haar tempo- leerde vliegen. (Dat verhaal lees je hier).

Vienna en Liv

Zeven jaar later is dat kleine vogeltje een heuse dame. Ze blies negen kaarsjes, danst door haar dagen en vertelt honderduit over haar dromen en haar vriendinnen. Maar haar àllerbeste vriendin, dat is degene die ze (in haar ogen) al haar hele leven kent. Dat ben ik. Ze schrijft mij brieven vol liefde, stuurt mij knutsels vol hartjes, en zegt op elke samendag minstens zes keer hoe blij ze is dat wij BFF's zijn. 

Vienna en Liv

Maar eigenlijk hoeft dat niet eens. Als ze naar mij opkijkt, met ogen die stralen van dankbaarheid en vertrouwen, dan voel ik dat de hartjes tussen ons in zweven.

Vienna en Liv

Zij knutselt, ik naai. Niet met hartjes, wel met veel liefde. Vandaag een Vienna dress, het patroon van Kaatjenaaisels and Bel'etoile dat nu ook in het Engels beschikbaar is.

Vienna en Liv
Vienna en Liv

Vienna moet ik u vast niet meer voorstellen. Een prachtig en origineel patroon dat mijn Livje wonderwel flatteert en op een avondje ineen zat. Toen ik voor Tulip samenwerkte met Katrien, zag ik een geweldige patroonontwerpster met oog voor detail. De combinatie met Isabel kon niet anders dan vonken geven. Ook zin gekregen om met Vienna aan de slag te gaan? De code INSTAPARTY geeft je 10% korting in de shop!

Vienna en Liv

Liv werd er 9 in juli maar is groot voor haar leeftijd. Ik maakte de 140 en die zit haar als gegoten. Ruimte om te huppelen en te spelen en toch een mooie pasvorm.

Vienna en Liv

Negen, dat is soms op het randje. Geen tiener maar ook geen kleintje meer. En hoewel Liv helemaal blijft opgaan in Frozen en fantasiespel (en die kinderlijke verwondering hopelijk nog lang mag behouden) vind ik dit jurkje de ideale mix. Schattig door het rimpelrokje en de mouwtjes, en toch niet mini door de V-rug en het effen bovenstukje. Ik vind haar alleszins een echte dame in deze jurk!

Vienna en Liv
Vienna en Liv
Vienna en Liv

Een dametje van negen, met een oog voor details die anderen niet zien. Met een molentje dat probeert om de wereld te begrijpen, een gevoelig hartje, een grote glimlach en de liefste ogen die opkijken naar mij. Ik ben zo dankbaar dat ik deel van haar levensreis mag zijn.

Vienna en Liv

Patroon: Vienna jurk - maat 140 - door Kaatjenaaisels en Bel'etoile - hier te koop
Stoffen: Cocquelicot Bleu (Petit Pan), overgekocht van haar, gecombineerd met effen donkerblauwe katoen
Model: Liv (9 jaar)

21 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Dankjewel! Liv is zo'n prachtig kind en helemaal zichzelf voor de camera, dat is een waar cadeau voor de fotograaf.

      Verwijderen
  2. Mooi Eva... In mijn hart strijden ze om ter mooist; de jurk, de combinatie, het kind, de vriendschap, ja zelfs de woorden ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo ongelofelijk mooi! Prachtig verhaal over 2 vriendinnen, prachtige jurk en zo'n mooie meid! Dikke merci Eva! x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dikke merci om deel te mogen zijn van de tour! Mijn BFF'je is dolgelukkig met haar Vienna en ik genoot enorm van het maken. Win Win!

      Verwijderen
  4. Mooi verhaal, wat een bijzondere vriendschap, eentje om nog jaren verder te koesteren.
    Leuk kleedje, ik ben altijd fan als er voor petit-pan stof wordt gekozen! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik gaf haar vrije keuze uit mijn giga stoffenvoorraad en ze ging zonder aarzelen voor deze. Eerst twijfelde ik, want bij haar haar en huid passen pastelkleurtjes zo mooi. Maar toen ze het jurkje aandeed was ik helemaal overtuigd: zo vrolijk en tegelijk zo dametjesachtig! Ik ben blij dat ik naar haar luisterde :)

      Verwijderen
    2. Hihi goed gedaan, veel liefde voor felle kleurtjes! <3

      Verwijderen
  5. Eva jij verdient zoveel moois in je leven,
    Doet deugd om te zoen hoe jij met dat meisje zo'n vriendschap opbouwde,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wauw, wat een lieve woorden. Ik ben er mij van bewust dat onze band heel speciaal is, dus ik geniet er met volle teugen van!

      Verwijderen
  6. Zo mooi! Heerljke foto's ook. Je ziet dat ze de fotograaf graag ziet. Ik ga eens checken bij welke maat dat patroon begint, voor Nora 😉

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk 1j, maar dat zal er al rap zijn ;-) Heerlijk zeg, dat jij nu ook van die schattige jurkjes mag maken! En "je ziet dat ze de fotograaf graag ziet", wat een compliment. Vertrouwen is zo belangrijk, dat merk ik telkens als ik kindjes fotografeer. Ik geniet er altijd van om met hen te 'verbinden' voor en tijdens het fotograferen, maar met Liv is dat natuurlijk van een andere orde. Maar sinds ik dit las van jou kijk ik met andere ogen naar foto's die ik tegenkom en zeker ook naar die die ik nog zal trekken. Nu weet ik waar ik naar moet streven!

      Verwijderen
  7. wat een fijne jurk en een nog mooiere vriendschap! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mijn hart zwelt bij het horen van al die lieve woorden. Wat een bijzondere band tussen jou en deze prachtige meid! Eentje om te koesteren. En die Vienna! Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En mijn hart zwelt bij het lezen van de jouwe! Zo mooi ook, deze beelddenker ziet dat meteen voor zich :-)

      Verwijderen
  9. Waw Eva, ik smelt hiervan! Deze Petit-Pan stof behoort tot mijn lievelings, ik bewaar het voor de juiste gelegenheid. Voor Liv (wat een prachtkind!) is het altijd de juiste gelegenheid geloof ik...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is mijn favoriete Petit Pan aller tijden, dus het deed me wel wat dat ze juist die uit de *metershoge* stapel koos. Ik maakte er voor mezelf al een rokje en een jurkje mee en bekleedde er zelfs mijn vuilnisbak mee, en zelfs nu heb ik nog een restje. Geen nood, ik val vast nooit zonder Cocquelicot ;-)

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...