topbar

donderdag 21 september 2017

Moonstone

** To read this post in English, click here **

Een stof met een dromerige naam en een print als een postimpressionistisch schilderij. Een stof die zo zacht is dat je giechelt telkens ze je vel kietelt. Atelier Brunette bracht Moonstone uit, en ik moést gewoon kopen.

Moonstone blouse

Dat winkeltasje ging volledig in tegen de koopstop die ik mezelf de afgelopen maanden had opgelegd. Maar, zoals ik zei tegen mevrouw Lanalotta terwijl ik mijn bankkaart in de lezer stak, principes zijn er om van af te wijken, nietwaar?

Moonstone blouse

Meteen verwerken dan maar, zodat de stoffenstapel alleszins niet zou kreunen onder deze aanwinst. Ik bladerde door mijn patronenboekjesvoorraad en mijn oog viel op een bloesje uit Knipmode. Eentje met een zwierig 'vallend' voorpand waarvoor dit lichte stofje perfect zou zijn.

Moonstone blouse

Hoewel het een snelsnel-exemplaar had moeten zijn, vloekte ik toch wel op de afwerking. Knipmode deed daar namelijk niet aan mee. Hoe langer ik naai, hoe veeleisender ik word, en dus kunnen 'blote' naden niet meer door mijn beugel. Ik improviseerde met belegjes en tussendoor wat krachttermen omdat voor-één-keer-braaf-de-handleiding-volgen mij enkel getorn en gefoefel opleverde.

Moonstone blouse

Omdat de stof zo licht is verstevigde ik alle naden met naadband. De volant zoomde ik om met mijn zoomvoetje (beste. aankoop. ever.), de mouwtjes werkte ik af met de allerzachtste ecologische tricotbiais die ik ook bij LanaLotta vond.

Moonstone blouse

En dan nu even uw aandacht voor een bijzonder onderdeel van dit bericht. Dat dit eenvoudige bloesje er zo gesofisticeerd uitziet, is volledig aan de prachtfoto's te danken. Benieuwd wie die geweldige fotograaf was? Hieronder alvast een gesluierde tip!

Liv

Dat had u niet gedacht hé! Leergierig en nieuwsgierig als ze is, wil Liv alles zijn en doen en kunnen wat ik doe. Ik zou er nog niet aan dénken om mijn dure toestel in de handen van een willekeurige negenjarige te duwen. Maar willekeurig is mijn Livje allesbehalve. Zo zorgzaam en voorzichtig dat ik haar voor 100% vertrouw.

Moonstone blouse

Ik zette de camera op automatisch en liet haar proberen. Maar dat was buiten de wensen van mijn nieuwe blogfotograaf gerekend. "Het licht is niet goed", concludeerde ze toen ze haar eerste resultaten op de monitor bekeek.

Even ter verduidelijking: Onze shoots beginnen standaard met dezelfde zinnen. Zij vraagt "zijn we al begonnen?" waarop ik antwoord "eerst nog even het licht goed zetten". Dat betekent: "sta even stil zodat ik aan al die camerawieltjes kan draaien", een taak die ze geduldig uitvoert. Dus toen we de rollen omkeerden wilde zij dat òòk. Ik leerde haar scherpstellen en sluitertijden aanpassen, en kijk wat zij daar met precisie en engelengeduld van maakte.

Moonstone blouse

Ze wordt later fotograaf, zegt ze. Talent heeft ze in elk geval. 

Stof: Moonstone Pink, Atelier Brunette, bij Lanalotta
Patroon: Top 25, Knipmode december 2013, maat 36
Fotograaf: Liv 
BewarenBewaren

38 opmerkingen:

  1. Waw knap hoor! Hemdje en foto's! Vooral die laatste foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo mooi! En wat zie jij er fantastisch uit. Je straalt. Ook proficiat aan de kleine fotografe.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zij haalt mijn zachtste glimlach naar boven en weet hem dan op beeld te vangen. Dus dat stralen, dat ligt aan mijn fotograafje :)

      Verwijderen
  3. Heel mooi! Deze top rechtvaardigt helemaal de koopstop-stop. En geweldige foto's door de kleine fotografe!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi bloesje en zo tof gecombineerd met dat roos randje! Top fotografe ook!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat randje is écht, maar écht, de allerzachtste biais die je ooit voelde (De Stoffenkamer heeft hem ook trouwens). Niet die glimmende elastiek waar je bij 'elastische biais' aan denkt, maar ecologische tricot die als biais is gestreken. Ik voelde hem en was verkocht, zeker toen ik mijn pasgekochte stof ernaast legde. Die stof vraagt totaal niet om een rekbare afwerking, maar de zachtheid en kleuren van beide passen wel perfect samen!

      Dus voila, het is geblogd, nu een Moonstone-date met Isabel!

      Verwijderen
  5. Ik weet niet goed waarvan ik het meeste onder de indruk ben...de prachtige blouse...of de topfotografe

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heel mooi bloesje en amai zeg wat een mooie foto's

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik verwachtte niet veel en liet haar maar wat proberen, maar wat was ik verrast toen ik nadien de beelden bekeek! Negen jaar, en in drie minuten was ze weg met een uitleg waar velen een fotografiecursus voor volgen.

      Verwijderen
  7. Zo mooi om te zien, wat een prachtmeisje is Liv toch.
    Onder de indruk van haar mooie foto's en niet te vergeten je mooie blouse x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Prachtmeisje, echt waar. Morgen sluit ik de Feliz-blogtour mee af en speelt zij nog eens de hoofdrol in de foto's!

      Verwijderen
  8. Knappe mama met een mooi bloesje en met een pracht van een dochter 👍

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Liv is niet mijn dochter - zelf pas 22 lijkt een dochter van 9 mij nu net iets te tienermoeder-achtig ;) - maar wel mijn babysitkindje en BFF. En een pracht van een kind, dat ook.

      Verwijderen
  9. Ik smelt van alle liefde die de foto's uitstralen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hoe leuk is dat, de rollen omdraaien en mooie plaatjes toveren!!!
    De blouse staat je beeldig!!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nicky @ mixitmakeit22 september 2017 om 09:55

    Wauw, hoe cool is Liv. Zo'n scherpe topfoto's maken, dat doen niet veel 9-jarigen haar na! Het bloesje staat je super!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op automatisch kon ze niet veel mis doen, dacht ik zo. Maar het kind wilde direct all the way en ze deed dat meteen beter dan ik in mijn eerste spiegelreflex-ervaringen!

      Verwijderen
  12. Waw! Dat bloesje, en vooral ook dat jouw lieve Livje al zo'n prachtfoto's kan maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. heerlijk! Dat naaisel én de prachtige fotografe! Toptalentje!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je talenten stralen duidelijk af op dat lieve Livje van jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. prachtig zeg... jij geeft jouw talent heel speels door!
    you rock, girl

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Goed tip las ik hier, bij een heel fijn stofje alle naden verstevigen met naadband!
    Ik vind het bloesje prachtig, inclusief volant.
    Kunnen we Liv inhuren om ook voor ons zo'n mooi foto's te komen nemen???

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik leerde dat uit de patronen van Coffee+Thread die altijd gaan voor een perfecte afwerking. In het begin sloeg ik die stappen over wegens "veel te veel werk", maar tegenwoordig doe ik dat bij al mijn projecten. Meer werk, maar zoveel meer draagplezier! Ik kan er namelijk niet tegen om iets te dragen waarvan ik weet dat er foutjes in zitten ;-)

      Ik zal haar prijslijst eens opvragen ;-)

      Verwijderen
  17. Super mooi! Ziet er heerlijk uit en mooi gecombineerd met die biais. En super knap van Liv, al denk ik dat ze ook een hele goede leermeester getroffen heeft ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Was ik automechanicien, dan was ze vast geïnteresseerd geweest in velgen en banden ;-) Dus de interesse is wat een wisselwerking, maar het oog voor schoonheid en detail heeft ze helemaal uit zichzelf!

      Verwijderen
  18. Oh vrouw, ge moogt me die fotografiecursus van drie minuten ook wel eens geven ;).
    Prachtig; de foto's, het maaksel, de vriendschap, tja, wat niet eigenlijk ♥
    Ik liet me ook gaan aan de Moonstone -- wel de blauwe variant, met die pasteltinten kom ik niet zo goed weg!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik twijfelde serieus om die blauwe ook nog te bestellen, zooooo zacht! En altijd welkom voor die cursus, Liv en ik willen gerust eens met u op de koffie ;-)

      Verwijderen
  19. Ik denk dat heel veel bloggers haar prijslijst gaan vragen! En heel veel dames op zoek naar de perfecte kruising tussen comfy en elegant graag willen bestellen bij jou. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mama was de eerste uit die laatste categorie, dus er volgt hier vast (ooit) nog eens een herhaling van dat patroon :-)

      Verwijderen
  20. Een topteam jullie twee! Ik noteer: alweer jong veelbelovend talent gespot!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat knap zeg! Zowel de schitterende foto's als het bloesje en de prachtige stof.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mijn mond valt hier open bij die mooie foto's! Straffe madam, die Liv!

    En mooi bloesje, ik heb roze heel lang absoluut niet mooi gevonden, maar kan het langzaam maar zeker meer en meer appreciëren. Dit is zo een van die momenten waarop ik denk: roze kan eigenlijk feitelijk toch wreed schoon zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. OOh zo mooi Eva! En hoe handig is dat om een persoonlijke fotograaf te hebben... Prachtige foto's! vooral die laatste <3

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Magnifiek! Eva! Wat een talenten jullie twee!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Oh, die moonstone. Ik ging voor de blauwe en ben nog diep aan het nadenken wat ik ermee ga maken. De biais heb ik ook denk ik van bij Madeline De Stoffenamadam. Gekocht voor een short die ik deze zomer ging maken, maar dat heb ik uiteindelijk niet gedaan.

    Wat een prachtige foto's. Jullie vormen gewoonweg een perfect team. <3

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...