topbar

vrijdag 14 april 2017

Paaskonijntjes (Coffee+Thread tour 2017)

** To read this post in English, click here **

Paasvakantie. Twee weken met een dikke streep door in mijn agenda, want dan ging ik studeren. Hard studeren. Ziek-zijn en student-zijn is niet altijd een topcombinatie (een topcombinatie met ziek-zijn vinden wordt sowieso een lastige opdracht), zeker niet als daar papers en deadlines mee gemoeid zijn. Nu het beter gaat met de gezondheid -maar daarover in een toekomstig bericht meer- vond ik dat het tijd was voor een inhaalmanoeuvre. Ik ging dus lessen inhalen, teksten lezen en teksten schrijven. Twee paasweken lang.

coffee&thread-1

Bovenstaande foto doet u vast al vermoeden dat de realiteit -laat ons zeggen- niet 100% met die planning correspondeerde. Nog niet eens voor 10%, eigenlijk.

coffee&thread-2

Eerst was er de lastminute inschrijving voor een cursus waar ik ontzettend veel leerde (maar ook daarover later meer, ik heb nog zoveel te vertellen!). Een cursus die mij na een medische en mentale rollercoaster van twee jaar de tijd gaf om terug bij mezelf te komen en wat stapjes te zetten in het opnieuw graag zien van mijn lijf. Na die cursus was ik moe, mentaal en fysiek, en voelde ik hoe ik nood had aan rust en ademruimte. Aan tijd om te genieten van het gezond-zijn. Die vond ik in een weekje kamperen met een lieve vriendin en onze naaimachines. Naaien, lezen, BBQ'en, kampvuur maken, babbelen en slapen, in het midden van het bos. Net waar ik naar verlangde.

coffee&thread-11

De uitnodiging van Olga, de ontwerpster achter patronenmerk Coffee and Thread, voor een blogtour met haar patronen kwam dus als geroepen! Met veel plezier naaide ik voor deze tour een Ila dress en een paar Wild & Free pants. Olga testte mee ons Engelstalige Tulip dress and top pattern en toen mocht ik kennismaken met haar naaiprecisie en oog voor detail. Het verbaasde mij dus niets dat deze patronen fantastisch in elkaar zitten!

coffee&thread-3
coffee&thread-7

De Wild & Free pants is een patroon voor een legging of een comfy broekje met zakken (afhankelijk van welke opties je kiest). Er is ook telkens de mogelijkheid om dierenoortjes toe te voegen, en dat was net wat ik wilde! Kleine Mona is zo'n fan van haar huiskonijn dat ik wist dat deze konijnenbroek haar zou plezieren.

coffee&thread-5

Voor de onderbenen en de oortjes gebruikte ik Sparkle Corax 02 van Lotte Martens (Mona's mama 😉), een tricot met gouden bedrukking. De andere patroondelen knipte ik uit bijpassende Corax 02 tricot. Het konijnensnoetje is nepleder dat ik erop appliceerde.

coffee&thread-6

Daarbij een Ila dress in Spacer Limonium Silver, een scuba-achtige rekbare stof die langs twee kanten bruikbaar is. Voor het middenstuk gebruikte ik de achterkant van de stof, en ik werkte af met een lederen lintje van bij Hexagoon.

coffee&thread-10

coffee&thread-8

Beide stuks waren bedoeld voor Mona, en ik maakte dan ook twee keer een 6j op basis van haar maten. Zowel het jurkje als de legging zitten haar perfect. Toch ziet u hier Suse in de jurk. Het voordeel van dezelfde borstomtrek als je zusje ;-)

coffee&thread-9

En zo is er nog steeds geen enkele les ingehaald en geen enkele paper geschreven. Het studie-inhaalmanoeuvre bleef uit, maar ik maakte een fysiek én een mentaal inhaalmanoeuvre van jewelste en dat is mij nog duizend keer meer waard. Studeren doe ik wel in kleine stapjes. Ofzo.

coffee&thread

En nu leuk nieuws voor jullie: bij een blogtour horen ook cadeautjes! Wil je enkele Coffee&Thread-patronen winnen, net als een hele hoop stoffen? Doe dan mee met de give-away! (Het 'embedden' van de rafflecopter lijkt niet echt te werken, dus je zult op deze link moeten klikken om mee te doen): a Rafflecopter giveaway

Vandaag is de laatste dag van de tour en ik ben met plezier hekken van al dat moois. Klik zeker door naar de andere blogs, er zitten onontdekte pareltjes en prachtige creaties tussen!

April 3
Enjoyful Makes || Idle Sunshine || ZowieZo Handmade || Angie Burgett

April 4
Handmade Frenzy || Replicate Then Deviate || Fairies, Bubbles & Co || Coral + Co

April 5
Made By Sara || Naeh-Connection || The Bag of Unexpected || Circle Meets Line

April 6
Skirt Fixation || Sewing Like Mad || Hello Holli || Buzzmills ||

April 7
Little Cumquat || Thread Bear Garments || Pearl Berry Lane || Plus 2 is 5 || Sew Chibi 

April 10
Stahlarbeit || Knee Socks and Goldilocks || Bonnie and Lottie || Sew Sophielynn 

April 11
Mouse House Creations || While She was Sleeping || Mix it Make it || By Dagbjort 

April 12
Gaafmachine || Beletoile || LBG Studio || My Cozy Co  || As It Seams

April 13
Moineau & Petit Pois || Just Add Fabric || Sweeter Than Cupcakes || Frances Suzanne || Stitched Together || Sew Liberated 

April 14
S is for Sewing || Boevenbende || Lafolie Sewing Booth || Sew Pony || With Love By Eva 



Patroon jurkje: Ila dress, Coffee and Thread, maat 6j
Stof jurkje: Spacer Limonium Silver, Lotte Martens, 2 panelen
Patroon legging: Wild & Free pants, Coffee and Thread, maat 6j
Stof legging: Sparkle Corax 02, Lotte Martens, 2 panelen
Fotolocatie: Abdij van Park, Leuven
Modellen: Mona (5j) en Suse (7j)
BewarenBewaren
BewarenBewaren

17 opmerkingen:

  1. Zo mooi allebei! De details zijn weer helemaal kloppend. Goed van je om eerst wat aan mentale versterking te doen; die studie komt echt wel weer!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat dacht ik ook toen een licht schuldgevoel de kop opstak: dit is een investering in de toekomst!

      Verwijderen
  2. Beide stuks zijn super leuk en rust van geest is heel belangrijk voor de studie ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waaaaauw, wat een prachtige creaties! Zo een mooie Ila jurk zeg, en zo een tof detail met dat lintje! En de broek is zalig, met die konijnenoortjes! Ik kan geloven dat ze dat geweldig vindt! Het leukst van al vind ik te lezen dat het je beter gaat... Ik ben heel benieuwd daar meer over te lezen! Het maakt me echt heel blij! Goed dat je goed voor jezelf gezorgd hebt in deze "vrije" periode, en gedaan hebt waar je nood aan had! Benieuwd ook naar de cursus die je volgde! Echt, ik lees dit zo vlak voor het slapengaan, en zit hier met een glimlach op m'n gezicht, omdat ik het zo fijn vind dat het allemaal steeds beter begint te gaan! XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh zo leuk! Ik krijg de glimlach ook niet van mijn gezicht de laatste weken :) Snel meer! Mijn Nederlandse blogpost is af, nu nog vertalen (jij weet hoeveel werk dat is hé!) en dan kunnen ze gepost worden!

      Verwijderen
  4. Zo te lezen heb je je tijd goed besteed! Met twee prachtige creaties ♡ En dat leren lintje maakt het echt af! Mooi kleurenpalet ook 👌

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben ook fan van het lintje, dus ik ben blij dat het jou opvalt!

      Verwijderen
  5. Wat goed dat je voor jezelf koos in plaats van wat 'eigenlijk' zou moeten! En wat een mooie outfit is daar uit gekomen. Prachtig! Helemaal jouw stijl met perfect uitgedachte details. ❤

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoera voor dat naaiwerk (echt super cute!) maar nog meer hoera voor je gezondheidscomeback!! <3 Je prioriteiten heb je alvast juist, eerst zorgen voor jezelf, dan komt het studeren vanzelf!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, als het aan mij lag kwam dat nooit, maar er zijn zo ook nog dingen die moeten ;)

      Verwijderen
  7. Oh, ik ben benieuwd naar wat je nog allemaal te vertellen hebt! En joepie voor je gezondheid! Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat er eens helemaal uit zijn, goed is voor je gezondheid, ook al heb je hopen werk ;-) (zegt zij die er ook meteen weer zal invliegen, vechtend tegen de deadlines!) Origineel jurkje en 'konijnenbroekje' trouwens! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi, terug energie voor jou om te naaien, te studeren, te genieten!! Wat ben ik blij voor je dat je weer volop kan bruisen.... hopelijk is het een echte ommekeer, ik duim alvast.
    Hartje voor het broekje met konijnenknietjes! Helemaal met Eva-twist, zoals we het graag zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, die konijnenbroek, geweldig!
    Ik leefde hier lang - meestal in stilte - met je mee (voor een stuk ook omdat ik zelf 'vertrouwd' ben met leven in pijn) en ben oprecht blij voor jou dat het een naam heeft en dat er een oplossing is. Knap ook van jou dat je jezelf op de eerste plaats zet en voor 'voedende' activiteiten hebt gekozen. Ik hoop dat het beter en beter met je zal gaan en zend je tonnen goede moed! (na je vorige post waarin stond dat je je loopschoenen terug ging aantrekken, hoopte ik al op goed nieuws)
    Ik klikte door naar je Instagram maar vond niet welke cursus je volgde in Tongeren. Het lijkt me ook interessant voor mezelf, zou je even willen laten weten wat je juist volgde? Of is dat te privé? (alle begrip daarvoor dan)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...