topbar

maandag 1 augustus 2016

Monsieur Magritte à Madrid

De hele stad leek wel een serre, met temperaturen boven de gemiddelde lichaamstemperatuur, en toch wandelden we deze serre binnen. Ze laat zich met recht een paleis noemen: elke vierkante centimeter straalt koninklijkheid uit.

Crystal Palace Madrid
Crystal Palace Madrid
Crystal Palace Madrid

Een staaltje kunstglaswerk, een prachtig decor om mijn laatste creatie te showen!

Magritte T-shirt

De overtreffende trap van "geïnspireerd", dat werd ik toen de zomercollectie van het Spaanse kinderkledingmerk Bobo Choses op mijn scherm verscheen. Een collectie vol knipoogjes naar de grootste kunstenaars van de afgelopen eeuwen. Ik voegde het merk meteen toe aan mijn Instagramfeed en de portie naaigoesting steeg recht evenredig met het aantal geposte foto's.

Magritte T-shirt

Zo begon ik aan mijn eigen mini-collectie! Geen simpele imitaties, maar inspiratie die zich vermengde met mijn eigen creativiteit. Het eerste stuk is een simpele Harley-top in streepjestricot, afgewerkt met boordjes aan hals en mouwen. De zoom deed ik met de tweelingnaald.
Blikvanger zijn de Magritte-mannetjes, die ik op een gezellige avond door haar cameo liet uitsnijden. 

Magritte T-shirt

Het eerste gebod aan de KU Leuven, ons veelvuldig ingelepeld door elke medewerker van eerdergenoemde instelling, luidt: "Gij zult niet plagiëren!" Deze stelregel zit zo diep ingebakken dat ik er zelfs in mijn vrije tijd niet van zou durven afwijken. Bronvermelding is duidelijk aanwezig: Monsieur Magritte's handtekening siert de achterkant!

Magritte T-shirt
Magritte T-shirt

Surrealistisch eenvoudig, maar helemaal zoals ik het in gedachten had. In diezelfde gedachten is het tweede item uit de collectie, een matching vestje in zelfbedrukte stof, afgewerkt en al veelvuldig gedragen. In realiteit blijft het voorlopig bij een idee, want mijn naaimachine heeft andere opdrachten te vervullen! Woensdag tonen en vertellen Katrien en ik u meer over de lancering van ons eerste eigen naaipatroon!

Magritte T-shirt

Patroon: Harley Top - La Maison Victor - maat 34
Stof: gestreepte tricot - De Stoffenkamer (uitverkocht)
Zwart-wit-gestreepte boordstof: De Stoffenkamer
Fotograaf: Zus
Locatie: Palacio de Cristal- Madrid

28 opmerkingen:

  1. Wawie knap! Ode aan Magritte :) Een prachtige locatie bovendien!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vaderlief droomt al lang van een serre voor zijn tomatenplanten, zo eentje mag hij van mij gerust in de tuin zetten!

      Verwijderen
    2. Dat kan ik geloven, lijkt me heerlijk om in en rond te vertoeven!

      Verwijderen
  2. Woehoe, Magritte zou (ook) fier op je geweest zijn Eva!!
    Ik kocht onlangs op de luchthaven bijpassende chocolaatjes, kunnen we iets regelen? :-)
    Aftellen naar woensdag...spannend...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo leuk gedaan. En euh... respect van mij om met die hitte nog in een serre te gaan staan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hou wel van wat warmte :-) En het licht was daar zooooo mooi!

      Verwijderen
  4. Oh, ik was zo benieuwd wat je er mee ging doen, zo tof! Ben helemaal mee trouwens: ik draag vandaag ook een blauwgestreepte top en we maken een uitstapje naar Parijs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ook een zelfgemaakte? Dan kunnen we van matching blogfoto's doen!

      Verwijderen
    2. Nope, zelf in de JBC gekocht. En mijn trui is helaas niet uit geweest ...

      Verwijderen
  5. Die serre is prachtig hé! (Toen ik vorig jaar in Madrid was, zei ik dat ik daar wou trouwen. Nu, dat is intussen een meer praktische locatie dichter bij huis geworden. Maar wel tof om de serre hier nog eens tegen te komen!). De Bobo-liefde is niet meteen wederzijds bij mij (sorry!) maar ik vind jouw blauw-zwart-wit héél geslaagd. Nice one!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dàt zou nogal eens een prachtige trouwlocatie zijn! Hoewel jij van dichtbijhuis vast ook een picture perfect weet te maken.

      Verwijderen
  6. Maar waw, Eva, hoe kom je erop?! Prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo tof gedaan!
    Ik bewonder je creativiteit, telkens weer! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel origineel en supermooi! Dat bloesje roept gewoon "zomer!"

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi gedaan, zou ik zo kopen :-)
    Ook de locatie straalt klasse uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die top is helemaal thuis op de prachtige locatie! Super gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...