topbar

maandag 23 november 2015

Hertenkleedje (#bloggersforlife)

Een goed bericht begint met een teaser. Een inleidende zin die de lezer (u, dus) bijna dwingt om te blijven lezen. Het merendeel van mijn berichten voldoet niet aan die eis. Omdat het voor mijn ego, hoewel strelend, niet essentieel is dat mijn woorden een zo groot mogelijk bereik hebben. Maar vandaag is dat anders! Vandaag schrijf ik niet voor mezelf, maar voor het goede doel. Bloggers for Life, het initiatief dat meer dan 50 naaiende blogsters verenigde voor het Berrefonds en voor Moeders voor Moeders. Wij verenigden onze krachten en deden waar we goed in zijn: stikken! Vier weken lang kunt u lotjes kopen voor de vruchten van onze arbeid, waarmee u tegelijkertijd het goede doel steunt én kans maakt op het winnen van een handgemaakt (kleding)stuk. Alle informatie over het initiatief vindt u hier.

Een bekentenis. Ik ben degene die u driemaal daags van een lepel schattigheid voorziet. Met andere woorden: degene die haar studietijd steekt in het up-to-date-houden van de Facebookpagina van Bloggers for Life! Twintig minuutjes per dag die ik gaarne voorbehoud voor een Goede Daad (de welpjesleiding uit mijn scoutsverleden zou trots zijn). Niets in vergelijking met de uuuuuuren die organisatoren Sarah en Annelies al achter hun computer spendeerden om alles in meer dan goede banen te leiden. Maar naast het uploaden van foto's en het beantwoorden van vragen, liet ik ook mijn naaimachine ratelen!

Wat valt er hier te winnen?

Een hertjesjurkje in maat 98 (de mini-versie van deze die ik ooit voor mezelf maakte en veelvuldig draag). Volgens de mama van mijn model ideaal voor een tweeënhalfjarige of een smalle driejarige om de winter mee door te komen.

Het voorpand is in katoen met een fijne getekende hertjesprint. Deze stof werd enkele jaren geleden ook gebruikt in de collectie van Inge Van Den Broeck.

Het achterpand bestaat uit donkerbruine punta di roma, een stevige rekbare stof, wat het draag- en speelcomfort de hoogte in jaagt. Een sleutelgatjessluiting zorgt ervoor dat het jurkje vlot over het hoofd aangaat. Door de rekbare achterkant is een rits niet nodig.

Voor de zekerheid geef ik u nog even de afmetingen mee, zodat u thuis kunt nameten op een goed zittend kledingstuk:
- maat: 98   (98/104 volgens Stof-voor-Durf-het-Zelvers, maar die patronen vallen nogal klein)
- breedte gemeten van oksel tot oksel: 28 cm
- lengte van schouder tot zoom: 52 cm



Hoe werkt het?

1) Mijn veilingstuk kreeg nummer 21. Tot vrijdag 27/11/2015 om 23u59 kunt u hiervoor lotjes kopen, snel zijn is dus de boodschap!

2) Stort 2€ x het gewenste aantal lotjes voor dit jurkje op rekeningnummer BE69 3770 2596 1378,  met mededeling "21 - jouw achternaam - jouw voornaam - aantal lotjes"

3) Vul het formulier hieronder in en klik op 'submit'. Zonder formulier is je inschrijving niet geldig en kan je dus niet winnen. Per formulier wordt gecontroleerd of er ook een storting gebeurd is en vice versa.

4) Ga ook eens kijken op de andere blogs die deze week hun creatie voorstellen! Deze week zijn dat:


5) Wenst u ook voor hun creaties een lotje te kopen? Klik dan op de link naar hun blog en herhaal daar de stappen. Voor elk item moet je opnieuw een storting doen en opnieuw een formulier invullen.

6) Op 18 december worden de winnaars op onze Facebookpagina bekendgemaakt. Heb je gewonnen? Je krijgt je winst enkele dagen later gratis thuis opgestuurd (tenzij je buiten België woont, dan draag je zelf de verzendkosten). Heb je niet gewonnen? Niet getreurd, met jouw gift heb je vele ouders heel blij gemaakt!




Klik langs al dat moois, kies je favorieten en koop je lotjes! Wij hopen alvast dat week 2 evenveel succes heeft als week 1!

A-lijnjurkje maat 98 voor Bloggers for Life
Stof: Oh Deer! - Timeless Treasures - bij Bambiblauw (oude collectie)
Foto's: Marleen van Petrol&Mint
Model: Amber

27 opmerkingen:

  1. Alleen al voor dit prachtige jurkje zou ik ook wel graag een meisje willen hebben, zo voor een paar daagjes ofzo ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. jouw werk om de pagina up-to-date te houden is een wereld van verschil voor ons! <3 daarvoor lieve Eva! En jouw stuk is stiekem 1 van de topfavorieten van mij! zo jammer dat Nena er niet meer in past!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je mij ergens nog wat van die stof kan vinden, maak ik er met plezier nog eentje voor Nena!

      Verwijderen
  3. Knap gemaakt Eva en hoe lief van je dat je de FB pagina up to date houdt voor dit goede doel!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De organisatoren hebben al werk genoeg, dus elk jobke dat vanuit bed uitgevoerd kan worden is met plezier het mijne :)

      Verwijderen
  4. Oh wat gaat een meisje daar gelukkig mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit gaat scoren. Helaas past Nel er niet meer in... x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw! Wat een prachtige jurk en een schattig model! Helemaal perfect!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat model heeft haar schoonheid aan Marleen (en Tom) te danken!

      Verwijderen
  7. boooehoee( dit moet een soort weengeluid voorstellen) Nu dat Ida eindelijk al eens een jurk wil t aandoen, nu dat ze deze ook wel nog oké vindt (amaai, groot compliment) nu heeft ze een groeischeut gekregen. :s 't kind droeg al 2 jaar een 92 maar sprong zomaar eventjes naar een 104 (wat wel mag voor een vierjarige natuurlijk maar toch boooehoee)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er zit ook moois in grotere maatjes in de veiling :) En 2 jaar een 92, dat is wel straf! Die kleren zijn nu vast tot op de draad versleten ;)

      Verwijderen
  8. Zo mooi Eva! Daar past mij Hellemieke ook nog in ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. you rock Eva! Knap werk - achter de schermen en achter het machien!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Knap Eva! Jammer zijn mijn meisjes al veel te groot!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat denk ik ook bij elke prachtige veilingcreatie die voorbijkomt: "had ik maar een maatje ..." Maar van deze heb ik een versie voor mezelf!

      Verwijderen
  11. Wat zijt gij toch een -scheetje-!! Ja, ik weet het, in de rest van het land lezen mensen dat niet op de juiste manier... denk maar aan een ongelooflijk lief persoon, met een extra large hart en zo. Of kom even acclimatiseren bij ons, want dat vat het nog niet eens. ♥.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een zalig mooi jurkje! Geen meisjes in huis, dus het gaat aan mij voorbij, maar er zijn zéker meerdere kandidates die zich dit wil laten aanmeten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo'n zalig stoer lief kleedje :-)
    De volgende keer voor jongens he Eva! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was bijna een kaptrui geworden, tot ik lastminute begon te twijfelen of daar interesse voor ging zijn tussen alle fancy pareltjes. En toen werd het dus toch een kleedje ;)

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...