topbar

donderdag 21 augustus 2014

Samenwerkende vennootschap

Broer en ik, wij vullen elkaar perfect aan. De bedenker (ik). De uitvoerder (hij). Van kleuterspelletjes over knutselprojecten tot kookexperimenten: ik mag alle creativiteit van de wereld aanwenden, en hij neemt de praktische kant voor zijn rekening. Met de grootste precisie, bovendien. Hoeveelheden kruiden worden minutieus afgewogen, knippen gebeurt steeds exact op de lijn. Perfectionisme, het is een familietrek. 

Over zijn lastige maten schreef ik u al eerder, evenals over de oplossing op het bijhorende winkelprobleem. Maar dankzij de naaiende zuster (een beetje zelfverheerlijking kan geen kwaad, wel?) lijken die ongemakken alvast gedeeltelijk van de baan. Met een groot feest in het vooruitzicht maakte ik een zomers hemd in een door het heerschap zelf gekozen stof. Hetzelfde patroon, maar met korte mouw - wat meteen de hoeveelheid werk halveerde.
Een hemd voor Broer
Het familiale perfectionisme - waar ook ik mijn deel van kreeg - vormt absoluut een pluspunt bij hemdenmakerij. Alles klopt. Tot in de details.
kraagBij wijze van grapje verving ik de onderste knoop uit de gele rij door een blauwtje. Omdat mannenkleding niet altijd serieus en grijs moet zijn.
Knoopjes
Tot zover mijn aandeel van het maakproces. Na het vorige exemplaar nam ik mij heilig voor om een volgende versie wél te voorzien van mooie foto's. Zelfs al behoort "poseren" tot favorieten noch bijzondere talenten van de nieuwe hemdeigenaar. Maar zoals dat steeds gaat bij ons: ik vraag, hij draait. Ik scrolde doorheen de online herencollecties, bekeek daarbij eerder de foto's dan de kleding, en maakte mentale notities.

Op een vroege ochtend (het mooiste licht, weet u wel) dirigeerde ik hem in het hemd en in de wei. Versleepte hij voor mij de zware tuinbank tot achtergrond en voorgrond klopten. Nam hij glimlachend de gevraagde poses aan. 
Een hemd voor Broer
Een hemd voor Broer
Als dat geen goede samenwerking is. 
Een hemd voor Broer
Patroon: Knipmode november 2010, model 1
Stof: Triangularity topaz, Art Gallery, Liesellove
Knopen: Hexagoon

31 opmerkingen:

  1. Een TOPsamenwerking, me dunkt. Prachthemd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, mooie foto's en cool hemd! 't Staat hem heel goed :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ne goeien tandem me dunkt!
    ( en wat kan je goed zien dat jullie broer en zus zijn!)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je beschrijft jouw broer-zusterliefde zo mooi, dat ik bijna zou vergeten naar het prachtige hemd te kijken ! Echt waar, die samenwerkende vennootschap levert niet alleen een mooi hemd op, maar ook een mooi verhaal, en een knappe broer die prachtig in beeld gebracht werd ! Vasthouden !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hahahaha, geweldig :-) Een mooi hemd en goed geposeerd seg!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Broer lijkt op jou!!! Ik zie dat de reflex al goed wordt getest, magnifieke foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nieuwe facebookgroep "we love Eva's brother...and his shirt" :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vergat ook bijna naar het hemd te kijken door de warme tekst. Heerlijk zo'n broer-zusliefde! Jullie lijken mij helemaal een warm gezinnetje. Maar 't is dus ook een prachtig hemd ;-) (An)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ewel An, dat heb jij goed gezien! En in één der volgende afleveringen kaapt Zus de hoofdrol weg ;-)

      Verwijderen
  9. Zo te horen heb jij geluk met zo'n broer... en hij met jou ;-) ...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een heerlijk team, jullie twee. Jij bent er eentje-uit-de-duizend, Eva. Wat jij op je jonge leeftijd al uit je mouw geschut hebt ... Ongelooflijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat voor een geweldige broer! En een top hemd!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het hemd is schoon maar het verhaal schoner ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super geslaagd! Hij mag blij zijn met zo'n zus :) En wat hou ik van jouw schrijfstijl!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. heerlijk te lezen zeg dat je zo een fijne band hebt met je broer! En wat een tophemd is dat zeg! En wat een smaak heeft jouw broer om die stof zelf te kiezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dit brengt een glimlach op mijn gezicht! Zoveel broeder-zusterliefde ... Hier thuis kunnen onze jongere kids dat ook, hopelijk net zoals bij jullie foreveer!
    Oh ja, het hemd is prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zalig mooi hemd! Prachtige stof, en de detaisl zijn heerlijk! Broer-zus liefde, bij ons is dat pas op latere leeftijd ontloken. Houden zo dus!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel toffe, warme blogpost.
    En een prachtig hemd!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zalig om te lezen die blogberichten van jou, pure ontspanning :)
    Een heel schoon hemd is het, de herenkledij is inderdaad niet al te kleurrijk in de winkels, tijd voor verandering, dit lijkt me een goede start ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat heb je dat weer mooi gedaan ... en beschreven!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een heerlijk team zijn jullie! Prachtig hemd, en ik vind je folieke met de knoopjes zalig! Een mannenhemd moet inderdaad niet altijd te serieus zijn hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Waaaaw! Dat is echt een pracht van een hemd!
    En uw broer, dat ziet er mij een fijne kerel uit, leuk dat jullie zo goed overeen komen!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...