topbar

maandag 20 november 2017

Alpaca's op Kinderkunstendag

"Kunstenares in bijberoep, naast het kleuterschap". Dat schreef ik vijf jaar geleden over toen nog mini-Liv. Kleuter is ze al lang niet meer, deze negenjarige die mij blijft verbazen met haar heldere omgevingsanalyses op het kruispunt tussen klein en toch al groot. Kunstenares, dat blijft ze. Waar haar leeftijdgenootjes de glitterpot uitgieten boven hun tekening, plakt zij zorgvuldig dat ene veertje op die ene plek zodat de compositie in evenwicht is.

Issie top


En omdat ik voel hoe ze mijn liefde voor schoonheid deelt, neem ik haar graag mee die wereld in. Tussen poëzie en potloden dwarrelt ons graagzien in glimlachvonkjes.

Issie top


Gisteren stelden Vlaamse cultuurcentra hun deuren open voor Kinderkunstendag, en uiteraard konden wij daar niet ontbreken. We knutselden een stadsplattegrond, fietsten op gekke fietsen en zagen kunstenaars aan het werk. Het allermeest genoten we van massage collage, een heel interactieve voorstelling over voelen en het lichaam. In het feestgeweld leek die zacht verlichte zaal vol kussens  waar ouders en kinderen elkaar leerden masseren bijna een coconnetje. Een echte aanrader!

Issie top


Héél toevallig had ik ook mijn camera mee. En zij haar nieuwe trui aan. De alpaca's van Eva Mouton x Bambiblauw in een Issie top. Dit keer koos ik voor de afgeronde zoom en de single ruffle in maat 152. Liv heeft een velletje waar ik jaloers op ben: het hele jaar door zomers bruin en dus prachtig bij het roze en oker uit de stof. De perfect bijpassende tricot vond ik zomaar in mijn stoffenkast.

Issie top

Issie top

We dronken appelsap in een cafeetje. Ze zeurde om frieten. Natuurlijk. Van kunst krijg je honger, zeker als je negen bent. 


Issie top

Stof: Eva's alpaca's - Bambiblauw
Patroon: Issie top - Sewpony - maat 152
Model: Liv (9j)

10 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Het was bedoeld als een “kijk eens door het poortje”-beeld. Tot het ding plots instortte ;)

      Verwijderen
  2. Ronduit prachtig: creatie, kind, woord en beeld!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zalige foto's zijn dat! Het doet mij altijd zoveel plezier dat je zo graag met kinderen bezig bent, en zo'n kleine meid zelfs meeneemt naar zo'n evenement. Super! Oh ja, en jouw creatie is ook heel mooi natuurlijk:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hou zelf zo van alles wat met kinderen en kunst te maken heeft dat ik blij ben dat ik haar kan meenemen :-) En dankjewel voor je lieve woorden, zo fijn om te lezen!

      Verwijderen
  4. Mooi, mooi, mooi! De foto's, de trui en hoe jullie zo samen genieten!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...