topbar

maandag 2 oktober 2017

Nakomertje

** To read this post in English, click here **

De nieuwe See You At Six collectie  ligt al in de rekken maar ik toon nog uit de vorige. De herfst deed zijn intrede maar ik blog nog over zomer.

Nakomertje


Hoewel de stof meteen na de juli-lancering gekocht werd en de outfit dezelfde dag nog genaaid, bleek er op het bloggen wat vertraging te zitten. Ik presenteer u dus een veel gedragen zomerstuk!

Nakomertje

Het rokje is simpel en patroonloos. Een rechthoek als tailleband, vooraan met paspel en achteraan met elastiek, en een gerimpelde rechthoek daaronder.

Nakomertje


Een bijpassend topje was gauw gevonden. Helaas heette de vindlocatie “Zus haar kleerkast” en was laatstgenoemde er niet mee gediend dat ik haar favoriete top plots de mijne noemde.

See You At Six

Urenlang winkels doorkruisen op zoek naar een bijpassend bovenstuk was niet waarmee ik mijn zomer wilde vullen. Naaien dan maar! Voor het topje gebruikte ik een half patroon uit Knipmode. Echt waar, een half patroon. Ik viel als een blok voor de fladdermouwtjes en de halsuitsnijding, dus tekende ik het voorpand over en knipte dat twee keer uit de stof. Weinig patroontekenwerk en veel complimenten over de originele achterkant: efficiëntie en schoonheid hand-in-hand.

Nakomertje
See You At Six

Het topje is een topper die het ook zonder ‘zijn’ rokje goed doet. Na enkele seizoenswissels plan ik weer een paar!

Nakomertje

De foto's zijn dit keer een samenraapsel van zomermomenten. Een weekendje Antwerpen met vrienden, onze gezinsreis naar de Azoren: het bewijs dat deze outfit een zomertopper was. Maar de meeste en allermooiste foto's, die nam mijn kleine lieve Livje weer. Ongelooflijk hoe zij mij kan doen stralen.

Nakomertje

Een nakomertje voor een nazomertje. Of dat is toch waar mijn zomerhart op hoopt.

Nakomertje

Stof rokje: Grid Copper, Playtime collection van See You At Six, bij De Stoffenstraat
Stof topje: beige mêlée sweaterstof en glitter boordstof, beide bij De Stoffenstraat
Patroon topje: Knipmode
Fotografen: Liv, Zus en vriendin Flo

32 opmerkingen:

  1. je ziet er super uit! Dat stofje is er eentje dat ik zo mooi vond (en vind natuurlijk) maar waar ik gewoon niets inzag (behalve dan kastvulling) maar jij toont dat je daar dus ook gewoon iets voor volwassenen uit kan maken. Ik vind uw rimpelrok echt mooi met die achterkant met elastiek in.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In mijn kleerkast vol kleur en vogeltjesprints vond ik dit juist een heel 'volwassen' stofje ;-) Dankjewel, het is een zalige stof!

      Verwijderen
  2. Wauw prachtig! En de warme zomergloed op deze regenachtige in dekentjes gehulde avond doet deugd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die foto's zijn weeral ongeloofelijk prachtig! De naaisels vanzelfsprekend ook. Mag ik vragen uit welke knipmode het topje komt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Normaalgezien zet ik dat er altijd bij, maar nu schreef ik mijn blogbericht op kot en ligt die Knipmode nog thuis. Ik check het vrijdag en dan pas ik het aan!

      Verwijderen
  4. Heerlijk om de zon nog even te proeven van de zon. Prachtige outfit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoera voor het stralen!!
    Top-outfit ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit is inderdaad een superoutfit! Ik ben fan van het rokje, in mijn beginjaren van het naaien was ik al fan van de 'platte stukken' en inderdaad, nu zie ik het weer hoe mooi ik dat nog steeds vind.
    En dat topje zeg, prachtig! Nog mooier dan de versie uit zus haar kast!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik nam gewoon een rechthoek voor het plakstuk, maar een volgende keer zal dat toch eerder een curve-achtige vorm worden. Mijn figuur blijft niet dat van een recht sprietje dus iets meer damesvormvriendelijkheid is bij een versie 2 wel gewenst ;-)

      Verwijderen
  7. Ik wou bij de eerste aanblik van het topje al meteen vragen waar je het patroontje vandaan had! Super, ik wil er ook zo één!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Waw zo mooi! Dat topje is helemaal geweldig, ziet er super zalig uit! Knap, alweer!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je straalt, inderdaad!
    Heel mooi!
    Zus 1

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Toppertje.
    Jij hebt geluk met zulke goeie fotografen in de buurt 😉.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt hé! Ik kus mijn beide pollekes met zoveel liefsten rond mij <3

      Verwijderen
  11. staat jou prachtig! En wat is het ongelooflijk fijn om jou na al die tijd weer oprecht te zien stralen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die opmerking hoorde ik de laatste tijd al zo vaak, ook uit heel onverwachte hoeken, en elke keer ga ik er nog harder van stralen!

      Verwijderen
  12. Ik kwam al verschillende keren kijken, telkens met een mond vol tanden. Moeilijk te zeggen trouwens, wat het mooist is; die blik op je gezicht, je maaksels, de foto's, de setting... Ik besluit gewoon met "ik ben zo blij voor jou Eva" en volgens mij weet jij hélemaal wat ik daarmee bedoel x

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh, prachtig!! De outfit en de foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oohh, je oproep is verhoord: prachtig nazomerweer de komende dagen. Haal die mooie outfit maar weer boven!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik had hier nog niet op gereageerd, maar zozo mooi Eva! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie naaisels en foto's alweer. Het staat jou ook altijd prachtig, ik voel jouw vreugde en jouw eigen blogritme tot hier:) Tof!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...