topbar

zondag 20 september 2015

Meneer de Student

*English version here*

Het directeurschap (inclusief zwarte bureaustoel met rugleuning die de anonimiteit van de inzittende waarborgt tot die beslist zich om te draaien - net als in de films) is een verre toekomstdroom. De eerstvolgende stap op Broers carrièreladder begint evenwel met dezelfde letters. Diploma. Broer vangt maandag zijn hogere studies aan, maar wie zegt dat een student niet alvast wat directeursartikelen mag bezitten?
Meneer de Student

Voor zijn nieuwe laptop naaide ik een hoes die luistert naar de naam "Meneer de Directeur" (aka recept 10 uit ZoGeknipt2).
Meneer de Student
Meneer de Student

Het patroon nodigt uit om te experimenteren met lijnen, dus dat deed ik. Naast de felblauwe stiksels knipte ik ook de stof op enkele plaatsen door en speelde met voor- en achterkant van de stof voor extra lijnenspel.
Meneer de Student
Meneer de Student

Voor de vorm viel ik al toen Riet de eerste versie blogde. De handleiding kwam weeral erg van pas, in tijden waarin de concentratie en inventiviteit van Grote Afwezige spelen. (Nooit gedacht dat ik, die er nooit in slaag een stappenplan te volbrengen zonder tig wijzigingen door te voeren, dit zou schrijven. Note to self: je kan het dus wél.)
Meneer de Student

Lieve Broer, ik wens je prachtige jaren in 'mijn' Leuven. De vrijheid waar je na enkele internaatsjaren zo naar uitkijkt, in combinatie met jouw discipline, dat kan niet anders dan meevallen.
Ik wens je vrienden waarbij tijd relatief is; die na een maand aanvoelen als bondgenoten-sinds-de-kleuterklas.
Ik wens je lange dagen en korte nachten, voor een maximum aan ervaringen en plezier (zonder het bijhorend slaapgebrek; een voordeel van onze leeftijd!)
Ik wens je boeiende lessen en goeie examens. Weinig zenuwen, want het komt allemaal goed. 
Geniet ervan, lieve Broer. Want dit wordt - oh cliché - vast de mooiste tijd van je leven.
Meneer de Student
Patroon: Meneer de Directeur, Zo Geknipt!2
Buitenstof: donkerblauwe canvas uit grootmoe's voorraad
Binnenstof: Triangularity Topaz, Art Gallery, restje van hier.


En ik? Ook ik zit, na lang twijfelen over deze -gezien de gezondheidstoestand- al dan niet juiste beslissing, opnieuw op de lesbanken morgen. Met de helft van de vakken lukt het mij hopelijk om rusten en studeren te combineren. Na een zomer in bed kijk ik uit naar vrienden en afwisseling, al is het met een klein hartje.

Kom op, lijf, wij kunnen dit.

38 opmerkingen:

  1. Schoontje, Eva! Mooi, hip én 100% mannelijk: good job! Succes voor de broer en ook voor jou natuurlijk. Op een lager pitje maar hopelijk wel met meer happiness als je je lijf extra tijd kan gunnen. Go go!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik duim voor je dat je het kan de combinatie van studeren en naar je lichaam luisteren.De laptop is mooi beschermd.Hier begint mijn dochter aan haar universitaire studie's maar zij heeft voor Antwerpen gekozen...Succes voor jullie allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. You go girl! Hup, lijf, volg de energie die in het hoofd van je bezitster leeft! En knappe hoes, eigen stoef stinkt maar ik vind het een hele handige, zelf ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Broer ook! (en met hem ook zijn vrienden.) Mannelijk als hij is, draagt hij efficiëntie en gebruiksgemak hoog in het vaandel. Jouw patroon slaagde met glans, Riet!

      Verwijderen
  4. Mooi! Ik heb zelf ook heeeel dringend een laptophoes nodig en deze was ik al helemaal vergeten! Snel Zo Geknipt 2 gaan zoeken! Veel succes voor je broer, het cliché is een cliché maar blijft zo waar, voor mij was het toch zo! En ook voor jou, veel goede moed, het komt vast helemaal goed, met jouw motivatie!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het een echte aanrader om te naaien! Hij ziet er ingewikkelder uit dan hij is, dat is altijd een pluspunt :)

      Verwijderen
  5. Eva, ik maakte die beslissing toen ook, om halftijds aan de slag te gaan. Geen makkelijke beslissing, maar wellicht wel de juiste. Gun jezelf en je lijf de tijd, je geraakt er wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, dan kan ik je pakketje misschien best gewoon overhandigen als je binnenkort terug in Leuven bent? Aan jou de keuze :)
    Ik heb voor mijn "kleine" (humhum 1m90) broer ook een tablethoes op de planning!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn "kleine" Broer meet 2m02, en hij vindt deze hoes alvast een aanrader qua gebruiksgemak! Hij is met de uitleg in ZoGeknipt ook heel makkelijk op maat van je laptop/tablet te tekenen. Ik ben in Leuven, al maak ik de eerste weken liefst zo weinig mogelijk plannen om zo veel mogelijk te kunnen rusten. Maar ik heb geen haast, dus live overhandiging vind ik prima!

      Verwijderen
    2. Geef maar een seintje als het wat beter gaat! :)
      Kan het ook gewoon aan je kot komen afgeven?

      Verwijderen
  7. Knap werk, Eva! Ik duim ook mee dat Leuven en rust te combineren valt en dat jouw lijf het daarmee eens is. X (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi! Succes voor je broer! En ook voor jezelf!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Slim idee om de helft van je vakken op te nemen en hopelijk wil het lijf mee! Een mens heeft nu eenmaal af en toe nood aan wat sociaal contact. Dus veel plezier op de schoolbanken en rust ze af en toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie hoes! Succes met het studeren Eva!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. prachtige hoes Eva! En ik duim dat het snel de goeie kant opgaat met jouw gezondheid meisje!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Succes voor jouw broer (maar ik kan je geruststellen, er komen nog van die geweldige fantastische tijden hoor ;) ) en een bravo voor jezelf omdat je het aandurfde goed te luisteren naar jouw lichaam, zal niet simpel geweest zijn. dus da's hier dan een dubbelsuccescommentje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo'n mooie hoes doet een mens zin krijgen om opnieuw te starten! Voor jou ook een goede start, hopelijk komt er toch verbetering in je gezondheidstoestand. Verder wens ik jou veel rust, lieve vrienden en familie en een boeiend academiejaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat lief van je. Succes met de studies. Idd een erg mooie tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Met zulke accessoires en zo'n toffe zus kan dat alleen maar goed. Succes daar in Leuven en verzorg je goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heeel veeeeeel succes Eva! Dat is een voordeel hé, die flexibele trajecten. Ik kan wel begrijpen dat dit niet zo evident is om te aanvaarden. Ik denk dat je een beetje bent zoals ik: wat je doet, vooral goed willen doen. Maar je komt er wel! Mentaal ben je supersterk!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op dat vlak lijken we inderdaad op elkaar :) En inderdaad, ik ben blij dat die flexibiliteit zomaar kan!

      Verwijderen
  17. Succes, broer, en ook succes, lijf van Eva! Mind over body, en dat komt goed met jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuk, die laptophoes, heel mooi ook, en ook mooie wensen voor je broer! Ik wens jou ook toe dat het lijf gaat mee willen... Veel moed, ik duim!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooie laptophoes voor een man! In oktober staat dit project centraal in de sew along Zo Geknipt! Dit zal de andere dames zekers inspireren!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een geweldig starters-pakket voor je broer!
    Veel succes met de start van een nieuw 'schooljaar' in 'jouw' Leuven!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtig, dat lijnenspel! Veel succes ook voor jou en je broer!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Zo mooi, hoe je niet alleen speelt met de lijnen, maar ook met de voor-en achterkant van de stof ! Enne ... lieve Broer, zorg goed voor lieve Zus daar in 'haar' Leuven !

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een geluk heeft die Broer met zo'n Zus! Veel succes op de schoolbanken binnenkort, ik duim dat alles goed gaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. zo'n onvoorwaardelijke broer-zusliefde, ontzettend mooi. Om over die stijlvolle laptoptas nog maar te zwijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Eva ! schitterende laptoptas! :D ik sta telkens opnieuw versteld van al je creativiteit :D ik volg je berichtjes en vind het super fijn om ze te lezen! :D vele groetjes xx Karlien (van ortho ;))

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...