topbar

dinsdag 10 januari 2017

Mijn iets-meer-dan-10 van 2016

Lieve Lies, mijn buurvrouw op naaiweekend, vroeg mij naar mijn favoriete foto's van 2016. Een halve maand geleden intussen, de tijd waarop er bij haar 13 berichten verschijnen en hier twee 😉 Maar nu maak ik mijn vertraging goed! 

Sinds dat eerste stokje ben ik fan van jaaroverzichten. Vorig jaar postte ik er eentje uit het niets, dit jaar was ik vereerd met weer die vraag. Eindejaar is hier ook blokperiode en dus niet de tijd van grote schrijfinspiratie, maar ik deel wel met plezier mijn lievelingsbeelden.

JANUARI. Een winterdag die wel zomer leek (hoewel de sneeuwschep in de hoek aan het échte seizoen herinnert). Einde examens, een zee van tijd, en uren Monopoly spelen met Broer in de zon. Een snelle gsm-foto, maar zo'n warme herinnering.

FEBRUARI. Suse in Ileana. De eerste keer naaien voor de LotteMartensmeisjes, de eerste keer kindjes fotograferen in Manueel. Zo blij was ik, met beide resultaten. Zo blij waren zij. Het leverde mij -van hun papa- de titel "de bron van ruzie in ons huis" op. Blijkbaar gaat het wassen van alle Evajurkjes gepaard met groot gevecht en drama 😂

MAART. De eerste lentezon. Jan en ik installeerden ons in het kotkeukenraam, genoten van de beginnende warmte en droomden van zomer. De zon speelde in het spiegelglas en deed ons lijnen en kleurvlakken cadeau. #nofilter, dus. Summer reflections, titelden we dit beeld in onze kunstenaarsfantasie.

JUNI. Net na de examens, een week met twee lieve vrienden waarin niets moest en alles kon. Zoals "naar de winkel fietsen en halverwege stoppen om een boeket te plukken", bijvoorbeeld. Of "de namiddag vullen met gezelschapsspelletjes bedoeld voor min-12-jarigen" (en alles winnen, sorry Emile! 😉). Telkens ik deze foto zie komt er een heerlijke rust over mij. Vrienden en tijd, meer heb ik niet nodig. Merci, Jan en Emile, ik heb jullie graag!

JULI. Zus en neefje Ilias aan de zoutmeren in Valencia. Er is niets bewerkt aan deze foto, de kleuren waren écht zo en dat is net wat mij eraan intrigeert. 

 JULI. Nog meer Zus in Valencia. Opnieuw onbewerkt en zo prachtig van licht. Ik zeg het haar veel te weinig, maar ze is een schat, mijn kleine zus. Ze staat vaak op de eerste rij als mijn gezondheidsproblemen-frustraties zich een weinig vriendelijke uitweg zoeken, en toch blijft ze zo zorgzaam, zo vol glimlach, zo lief. Dankjewel, lief kleintje ♥︎

AUGUSTUS. Onlosmakelijk verbonden met 2016 is Tulip. Een zomer vol eerste keren: mijn eerste naaipatroon, mijn eerste fotoshoot, mijn eerste kennismaking met Illustrator en InDesign en met Katrien. De eerste keer dat ik 8 keer na elkaar hetzelfde patroon gebruikte, ook 😉 Er kroop ontzettend veel werk in en ik leerde ontzettend veel bij. Nog eens merci, lieve Katrien, voor de vlotte samenwerking!

AUGUSTUS. Zo veel bezoek in de naaihoek dat ik er zelf niet meer bij paste. Ineens beslisten alle aanwezige huisgenoten en logees hun naaikunsten te willen verbeteren en holden mijn adviezen daar tussendoor. Heerlijk vind ik dat, mijn passies doorgeven!

AUGUSTUS. Het kapstokjurkje van de vorige foto op model. Eén van de eerste experimentjes met mijn nieuwe 50mm 1.4 lens, zonder twijfel de beste aankoop van 2016. Ik kan naar deze foto blijven kijken; die kleuren, die focus. Zo zomer.

SEPTEMBER. Een weekje aan de Noord-Franse kust, met een lieve vriendin, met heerlijk nazomerweer en elke dag zee. Kamperen, tragen, wandelen, verloren rijden, Scrabbelen, genieten. 


DECEMBER. Fakkeltocht. Hanne begon als kotgenoot, en werd bijna ongemerkt een steeds betere vriendin. Veel dankjewel moet ik haar zeggen. Voor haar uitgebreide feedback bij het testen van de Tulip Top (lees haar mooie gastblog hier nog eens terug!). Voor die keren dat ze boodschappen deed of voor mij kookte wanneer het niet ging. Voor haar luisterende oor en haar lieve berichtjes. Voor zoveel meer.


Sommige foto's koos ik vanwege het moment dat ze representeren, anderen vanwege het gevoel dat ze oproepen. Ze doen mij dankbaar terugkijken op de mooie momenten van 2016. Stiekem maak ik dit overzicht vooral voor mezelf, zodat ik regelmatig kan komen genieten ;)

Meer jaaroverzichten?


En nu op naar een prachtig 2017, dat ik jullie van harte toewens!
BewarenBewarenBewarenBewaren
BewarenBewarenBewarenBewarenBewarenBewarenBewarenBewarenBewarenBewarenBewarenBewaren

24 opmerkingen:

  1. Ooooh, wat een heerlijke momenten gevat in jouw beelden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg mooi Eva, momenten om voor altijd te koesteren in je hart!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie momenten om nog lang van te genieten! Ik wens je nog meer van dat in het nieuwe jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waaw Eva, heel erg mooi! vaak kijk ik door tijdgebrek (nu ook al met de jas aan op weg naar het volgende ;-)) zo eens raprap naar posts maar bij deze bleef ik even rustig hangen! Knap...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik krijg het er waarlijks warm van, van jouw 2016. Op naar maar van dat in het nieuwe jaar ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik was er niet bij, maar ik word er zelf warm van vanbinnen :-) Prachtig overzichtje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie mensen, mooie momenten :) Het allerbeste voor 2017, Eva!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn om te zien/lezen, die overzichtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hé! Ik klik altijd meteen door als ik er ergens zie opduiken :)

      Verwijderen
  9. oh wauw, zo leuk om te zien en te lezen! Eigenlijk een heel leuk idee voor mezelf ook eens: een jaaroverzicht maken. Zo fijn om stil te staan bij de mooie dingen en heel leuk voor later!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo'n mooi, warm jaaroverzicht!
    En wat een prachtig woord is tragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. voor 2017 evenveel mooie mensen op je heen, evenveel warme momenten om je in te hullen maar hopelijk krijgt dit jaar een topping van energie en blakende gezondheid over zich heen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig! Ik wens je voor 2017 vooral een goede gezondheid en dan komt al de rest vanzelf, dat weet ik zeker!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat een mooie beelden! mooie foto's, maar idd, heel veel mooie momenten ook, zo lijkt het! Zelfs bij mij roepen ze warme gevoelens op! daar kan je nog van nagenieten :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...