topbar

vrijdag 16 oktober 2015

Een jurk als een sprookje (#tinnyreturns)

*For English, click here*

Liv leeft in een verhaal. Eentje met prinsessen en poppen, met verkleedkleren en tekeningen. Eentje met veel woorden die, voorbij de eerste verlegenheid, zonder stiltes uit haar mond lijken te rollen. (Liefst eentje zonder letters die ze moet hakken en plakken.) Ze vertelt over grote en kleine zorgen, over uitstapjes en liefste juffen. Ze observeert de wereld met haar eigen aparte blik en staat stil bij dingen die een ander niet ziet. Ze stelt vragen over het grote verhaal dat Het Leven heet. Ze luistert, terwijl ze zich in mijn schoot krult, naar mijn antwoord. Want ik ben groot en ik kan het weten.
Storyteller

Tijd met z’n tweeën. De zandloper staat stil en zij geeft kijkjes in zichzelf.
Diva

De mysterieuze nachtelijke sprookjeswereld die mijn zelfgedrukte stof oproept, vormde de basis voor mijn eerste tinnydress. Ti(n)ny, het meisje uit de verhalen die met haar golvend bruine haren wat lijkt op mijn lieflivje. Tinny, het recentse kleedjespatroon van StraightGrain dat van Liv een diva maakt!
Diva

Om in sprookjessferen te blijven, combineerde ik met een prachtige stof van bij Pauli. De zware zwarte wol komt uit de wintercollectie van Paul Smith en heeft ingeweven bolletjes van doorschijnend garen, die afhankelijk van de lichtinval een bronzen, zilveren of gouden kleur aannemen. Door de dikte van de stof staan de plooien mooi uit, ideaal voor een prinses. (Of voor een pinguïn, maar dat zeg ik haar niet). Ik stikte ze door tot op 6cm, en haalde daarmee het Tinnyspiration-lookbook, een online kijkboek vol extra (T)in(ny)spiratie!
Plooien

Net als bij Jaanu maakte ik een 122, en ook nu is dat aan de ruime kant voor mijn grote zevenjarige. Zo heeft ze het liefst, want aansluitende kleding en gevoelige Liv vinden elkaar niet altijd fijn. Maar zelfs ‘ruim’ valt Tinny nog prachtig! Die kapmouwtjes! Dat voorpand! Die plooien! Dit is met voorsprong het mooiste en meest perfecte kleedje dat ik al maakte.
Tinny detail
Tinny detail
Tinny front

Uit het restje van de prachtstof maakte ik een recht rokje voor de zus van Liv. De vier plooien vooraan zijn dezelfde als het Tinnypatroon voorschrijft, maar dieper doorgestikt. De dikke stof geeft het rokje een grappige vorm die een volslanke dame niet zou flatteren, maar Mila geweldig staat.
Plooirokje
Plooirokje

Met die twee prachtige dames trok ik erop uit, voor een fotoshoot in avondlicht. Gedroomde modellen die zelfs na het zakken van de zon van geen ophouden wilden weten. (Dat gaf mij wel ruimschoots de tijd om te experimenteren met camerainstellingen!) Een droomwereld van sprookjes, een reis tussen de sterren.
Reach the stars - Tinny
Between the stars - Tinny
Mila
Tinny
Storyteller
Draw your world
Sisters

Mila en Liv. Dromerige namen voor prinsessen met prachtige haren. Tinny. Vrolijke naam voor StraightGrain’s perfecte patroon. Met de code TINNYTESTER20 krijgt u 20% korting op deze schoonheid in de shop!

Oh happy day!

Liefde voor Tinny, liefde voor deze meisjes. Tot aan de maan, en weer terug.


Love you to the moon and back

Andere Tinny's zien? Klikken maar!



60 opmerkingen:

  1. Eva! Zo mooi! Ik geloof dat dit de mooiste Tinny is die ik zag passeren. Echt prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. waaw, echt waw jong, ah zo schoon. Die stof, je zelfgemaakte zeefdruk, de combinatie die je ermee maakt... helemaal op en top!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wondermooi! ik moet me inhouden om niet recht te veren van mijn bureaustoel en naar Pauli te fietsen, wat een geweldig mooie stof is dat! En die zelfgeprinte stog van jou daarbij is prachtig. Echt een pareltje heb je daar gemaakt, superknap!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooh zo mooi !!!!! En die foto waar ze met twee elkaars handjes vasthebben... smelt.... zo mooi! Die Liv heeft toch wel sjans !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oooo Eva, wat een pareltjes toon je ons hier ! En zo'n leuke foto's !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Eva!! Wat een prachtige prinsesjes had je voor je lens <3 Ik vind je Tinny echt maar dan ook echt heel mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw heel mooi, de meisjes én de jurk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh deze is zooooooo mooi! Ik smelt ook helemaal voor die prachtige zussenfoto!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een prachtig jurkje! en superleuke foto's ook! ik denk dat dit mijn favoriete tinny tot nu toe is

    BeantwoordenVerwijderen
  10. maar zo schoon!!! Echt alles; jurkje, rokje en foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik zei het al, maar ik herhaal het graag nog eens...TOP! Terecht dat deze in het lookbook werd opgenomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Instant verliefdheid. Mooie foto's, mooie kleedjes, mooie meisjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Schitterend... Sterretjes in mn ogen. Niet alleen bij het zien van de jurk, ook 1000 sterretjes bij het zien van die mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw voor alles: woord, beeld, creaties...wel benieuwd wat de dametjes uiteindelijk achter 'eva is...' schreven...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. "... hier geweest." Ze wilden hun papa doen denken dat ik de stalmuur had versierd.

      Verwijderen
  15. Prachtige foto's Eva!
    En wat een mooie zwarte stof. Het zorgt voor een leuk effect aan de plooien van deze wondermooie Tinny jurk en rok

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh oh oh, wel 100 hartjes zou ik hier willen neertypen… Wat mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oooooh wondermooi! Echt een betoverend sprookje!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wow Eva, ik zit hier met kippenvel en bijna-tranen in m'n ogen te lezen! Ik heb zo 'n bewondering voor jou, je naaisels, je mooie vertellingen en je grote liefde voor die 2 meisjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een prachtig resultaat! Klasse!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Adembenemend mooi! Als dit een inzending was voor een wedstrijd dan was de winnares nu al bekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een inzending voor een wedstrijd is er hopelijk volgende week, als ik mijn CompagnieM-naaisel tijdig afkrijg!

      Verwijderen
  21. Echt, heel erg mooi, Eva! De combinatie van de stoffen is prachtig. Ik ben nu wel benieuwd naar wat er kwam na die 'Eva is...' ;-) (An)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. "... hier geweest." Ze wilden hun papa doen denken dat ik de stalmuur had versierd. We schreven die avond veel "... is"-briefjes naar elkaar, van "Eva is de moojste" tot "Eva is stout" (met heel veel gegiechel erbij)

      Verwijderen
  22. Altijd genieten die blogposts van jouw, schitterende outfits en magische woorden.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Die is echt prachtig! Heel erg geschikt voor de feestdagen trouwens. En btw, jij moet schrijfster worden...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel erg kerstig, dat vond ik ook! En schrijfster, dat is een kinderdroom. Misschien schrijf ik ooit wel eens een boek, wie weet. Ondertussen laat ik mijn woorden hier los op jullie.

      Verwijderen
  24. Waw, waw, waw wat een prachtjurk is dat! Echt, het is zo'n mooi 'koninklijk' jurkje. En ook het rokje is heel geslaagd. Dat heeft je vast een bommejte 'feeling good'-gevoel gegeven!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Een prachtige jurk, het plaatje is compleet!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Perfectie! Zo prachtig, de stoffencombinatie, het patroontje en het model alles klopt!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik kwam al helemaal in sprookjesstemming bij het lezen van deze blogpost! Sprookjesachtig mooi zijn ook deze jurken....

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Maar liefste Eva toch, alweer zo een prachtige jurk, prachtige foto's, prachtige alles. *zucht*
    (en wat een knappe grieten, die twee meisjes!)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt hé! En aan hun mama te zien gaan ze dat nog heel lang blijven :)

      Verwijderen
  29. Wauwhhhh! Inderdaad alles is gewoon prachtig: de meisjes, de jurkjes, de stofkeuze, de foto's,....

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Je bent duidelijk een geboren talent! (maar dat weten we al lang hé!)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Gho Eva, het maaksel, die twee zalige kleine dames, maar nog veel meer wat je neerschrijft.
    Haast u eens met dat studeren, ik wil een boek van jou zolang die twee van mij nog klein zijn ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mama en ik vulden vandaag een autorit met out-of-the-box-denken over een studeerstop en een schrijfcarrière. Of het bij fantaseren blijft zal de toekomst wel uitwijzen, maar ik werd alvast blij van het idee ;)

      Verwijderen
  32. Wat mooi!!! Dat stofje ook trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. So so beautiful. And the story was so touching! Also - self printed fabric??!! {{high five}}

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Self printed fabric indeed! I followed a screen printing workshop a few weeks ago which I enjoyed so much, designing fabrics would really be my cup of tea :)

      Verwijderen
  34. Ik spotte hem al in het lookbook van StraightGrain, maar hier bij jou valt pas op wat voor pareltje het geheel is. Supermooi gemaakt, supermooi geschreven en supermooie foto's. Gij zijt goed bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Zeer, zeer mooi en een reuze prinsessengehalte!
    De zelfbedrukte stof vind ik supertof!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...