topbar

zondag 13 april 2014

Stud(vl)eermuis

Deel 2 in de serie vijfminutenprojecten liet behoorlijk op zich wachten. De inspiratie kwam nochtans al bij begin van het nieuwe jaar voorbij op mijn scherm, net als de stof. Maar zoals dat gaat in tijden van studiegenot dienen de creatieve uitspattingen zich tot een minimum te beperken.

Tijdens tientallen aaneengeschakelde minuten tekende ik een patroon op basis van een favoriete trui. Knipte ik stof. Liet die toen een hele tijd liggen.
Intussen werd hét patroon op punt gesteld en kreeg het een naam. Stikte ik nog eens een naadje. Versmalde. Stikte. Versmalde. Vleermuismouwen, het is niet zo simpel als het lijkt. Toch niet als de notie  "verhullend" totaal niet van toepassing is op uw lichaamsbouw. En je dat dus bij voorkeur ook niet suggereert.
Door het vele versmallen bleef er uiteindelijk weinig vleermuis over. Net genoeg om het concept nog steeds te herkennen. Net genoeg om onder de noemer 'comfortabele studiewear' te vallen.

Tijdens haar werk verzuchtte zus fotograaf: "Oh Eva, hoe komt dat toch dat jij er op foto altijd veel minder mooi uitziet dan in het echt?"

Ik vraag mij af of ik die uitspraak als een compliment moet opvatten.

28 opmerkingen:

  1. Heel tof! Ziet er idd. erg comfortabel uit. En ik denk dat je dat laatste zeker als een compliment mag opvatten, want op foto zie je er ook al stralend uit! (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Joehoe voor het complimentje van zus ! Enne ... comfitrui ten top !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijke trui! En neem dat compliment maar aan. In 't echt zie je er heel goed uit! ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het er op de foto ook heel erg mooi uitzien!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat moet dat dan in't echt niet zijn ;) Alleszins ik vind het ook een geslaagd project :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat heb je weer knap gedaan, ideaal studeergerief om in te cocoonen. En wees maar zeker dat dat een compliment was :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, zoiets wil ik ook nog weleens voor mezelf maken :D Je trui ziet er super uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat op foto minder mooi dan in 't echt? Op beiden stralend hoor! Schoon trui, echt schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een vleermuistrui moet idd niet te zijn! Die van jouw is nu juist goed! Patroontje bijtekenen en wegleggen voor een volgend exemplaar. Wedden dat deze veel uit de kast zal komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ziet er echt gezellig uit! Je ziet er stralend uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Haha, grappige opmerking, je ziet er goed uit hoor!
    Je vleermuistrui is prachtig, tof stofke en niet te. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. schone comfitrui en ge ziet er zelf ook goe uit zenne, wa moet da int echt zijn? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh Eva, super toffe trui! Ziet er heel comfortabel uit. Laatste foto is echt heel mooi vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. tof! en uiteraard zal die uitspraak als een compliment bedoeld zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. tof gemaakt! En wat moet jij in het echt een megaknappe madam zijn, als de foto's minder zijn dan het echt ;-). Inderdaad een mooi complimetje hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie en comfy trui! En ik zou het toch ook opvatten als een complimentje, als ik zo naar je foto's kijk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Haha, ligt zoiets niet aan de fotograaf zelf? Heb me vandaag net een stofke gekocht voor een comfi T. Je brengt me op ideeën.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. dat staat ook op mijn verlanglijstje om ooit eens te maken,
    knap dat je het patroon zo naar je hand zet,
    een mooi modelleke
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ooh gij ziet er een toffe uit ! Ge ziet er op de foto´s al zo mooi uit , dus dat is zeker een compliment :-)
    Geslaagde trui trouwens ... goede ingrepen gedaan !!
    Miekje

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat is een compliment, en het is waar ook. Die trui ziet er super comfortabel uit.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...