topbar

dinsdag 18 december 2012

Winterhanden

We belanden in het seizoen waarin verkopers van handcrème goed verdienen en mijn enige verzetje tussen de studies door bestaat uit fietsen naar deze prachtplek. Men stuurde ons (vries)kou en zelfs al sneeuw, dus er is meer dan nood aan warm wintergerief! Te beginnen met handschoenen, want de 'uiteindjes' raken bij mij altijd als eerste onderkoeld. Zijnde: de oren (muts: check), de tenen (warme sokken: check. Nu nog van die non-stijlvolle sneeuwbotten.), de neus (neuswarmer: check? Nee. Toch maar niet.) en de handen. Voor die laatste voorzag ik dit:
 
Handschoenen volgens een Engelse tutorial uit de tijd dat ik nog niet opsloeg waar die dingen te vinden waren. Uit een stukje lammy dat ik, samen met een kast en oude schoolboeken, erfde van mijn groottante. Nu wordt door de sneeuw fietsen ook met liefde terugdenken, is dat niet schoon? 

Ik liet mij eens gaan in het vrij borduren en vind het resultaat gelijk wel stylish. De mama met handschoenenfetisj, die 's winters nooit het huis verlaat zonder een bij-de-outfit-passend-paar, ook. Ik betrap bepaalde gezinsleden dan ook af en toe op het dragen van bovenstaand duo.

Ach, ik heb er toch genoeg.
Wat dacht u van deze, bijvoorbeeld? Een volledig gerecycleerd paar dat sporen van oude truien en lintjes bevat. En bovendien gevoerd (het breisel laat helaas nogal wat wind door) met nog meer fleecetrui-deeltjes. Het gebeurt zelfs dat ik ze halverwege de fietstocht in mijn zak prop wegens "te warm". En dan bedenk dat ik beter het eerste paar had aangedaan. Dat de mama mee had. Tja.

Voor de fietscompagnon die jarig was maakte ik deze. Lichtelijk jaloerse blikken richting mijn stuur worden dan verleden tijd. Als ze ze niet vergeet, tenminste.

Verder zou ik mij graag excuseren voor de verwaarlozing. Examenperiodes en naaien gaan niet zo goed samen, neem dat van mij aan. Maar in de kerstvakantie maak ik het goed. Echt. Een hoofd vol plannen en een kast vol stof : toekomstmogelijkheden te over!

9 opmerkingen:

  1. Nice! Knappe exemplaren! Ik heb er voor mezelf vorige winter ook gemaakt, met nepbont en fleece dat ik ook binnenstebuiten kan dragen. Heeeerlijk warm!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waw wat een toffe exemplaren allemaal! Waarschijnlijk zijn de examens ondertussen achter de rug en is alles goed verlopen ;-). Uitkijken naar de vakantie nu ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh die zien er zalig warm uit, heel schoon wanten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super mooi! Hopelijk zijn de examens goed verlopen en kan je weldra genieten van een deugddoende vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Joepie, examens! Of eerder: joepie, school! Ja, ik mis dat wel een beetje, zo soms. En ik vond de examenperiode altijd wel leuk, vooral dan het vele thuis-zijn om op het gemak te studeren... :-) Nu, de laatste jaren werden die examenperiodes lastiger door te veel afleiding (ik was toen ook al blogger...), maar toch, ik mis die tijd, waarin ik zooooo veel tijd had! ;-)

    Bon, gedaan met de mijmeringen. Mooie wanten, dat wou ik eigenlijk zeggen! Mijn gehaakte exemplaren zijn trouwens aan vervanging toe, bedankt om mij eraan te herinneren ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oei, zooo veel tijd heb ik precies niet... Wat gaat dat worden als ik volwassen ben? ;-) En schhol: bléégh.

      Verwijderen
    2. Ik vond als student ook al dat ik te weinig tijd had hoor, maar het wordt inderdaad alleen maar erger ;-)
      En dan heb ik nog niet eens kinderen!

      Verwijderen
  6. Naar mijn gevoel gingen de examens heel goed, merci ;-) Al zal de kerstvakantie toch ook vooral opgaan aan studeren, afgewisseld met leuke dingen uiteraard :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. supertoffe handschoenen!
    geniet van de deugddoende vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...