topbar

woensdag 27 mei 2015

Lars voor twee Dochters09

Een veel te lange ziekte (bemerkte u hier de bleke wangen en de donkere kringen, die zelfs Photoshop niet volledig kon effenen? Ze behoren alleszins niet tot mijn standaard-make-up.) zorgde ervoor dat u even veel geduld moest uitoefenen als ik om het resultaat van deze zalige Zo(o)ndag te zien. Recht evenredig met de weken wachten groeide ook mijn liefde voor Lars.
Lars_Femke
Ik maakte de korte 116, die exact overeenkwam met Femke's maten en haar dus ook als gegoten zit. Bovenstaande foto is daar het enige bewijs van, want de poseergoesting van de dame in kwestie was niet bijzonder hoog. Gelukkig voorzag haar mama in meerdere dochters! De middelste in rij zag een jas en foto's wel zitten. De illusie van blote billetjes, die haar zomerse outfit in combinatie met de maat van haar zus opleverde, nam ze er met plezier bij.
Lars_achterkant

Naaien voor naaisters, het zou een bron van stress kunnen zijn. Het desbetreffende item wordt, vaak nog voor de gever uit het gezichtsveld verdwenen is, binnenstebuiten gekeerd op zoek naar keergaten en interessante zoomafwerking. Maar in dit geval woog dat niet op tegen de voordelen. De uitgebreide keuze aan stoffen op haar zolder, bijvoorbeeld. De bijpassende boordstof en paspel die daar eveneens huisden. De tijd voor blogfoto’s in outfits die het jasje matchten.
Zusjes

Langs de buitenkant is Lars net een snoepje. Het geel-witte streepje uit de boordstof komt terug in de paspel aan mouwen, kap en zak, en zelfs in de velcrostrip.
Lars_Amber

De binnenkant van jas en kap zorgden voor wat pittige vrolijkheid. Hier koos ik voor een oranje biesje.Lars_voering

Na Jacob en Charlie vereiste Lars iets meer denkwerk en precisie. Maar dankzij de duidelijke handleiding en ondersteuning van haar ben ik meer dan tevreden met het resultaat van deze uitdaging!Lars_Amber

Ik genoot met volle teugen van alles wat bij Lars kwam kijken. De stofkeuze. De workshop. Het naaien achteraf. De fotosessie met het vrolijkste viertal uit de regio. We wandelden in het bos, zongen liedjes, plukten en bliezen bloemen.
Lars_Amber
Amber is een waar talent, dat haar poseertaak met verve volbracht. Haar niet mis te verstane reactie op “Doe het jasje nu maar uit, we gaan het aan Femke geven” was dan ook goud waard.
Lars_Amber

patroon: Lars, Zonen09
stof en paspel: rommelmarktschatten van haar zolder
gekleurde velcro: Hexagoon
deelbare rits: Veritas

44 opmerkingen:

  1. Oooh! Aaaah! Merci merci merci!!! Na de examens spreken we snel nog eens af!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaaaa! Ik word altijd zo ongelooflijk vrolijk van jullie ;)

      Verwijderen
  2. Wat ontzettend mooi! En prachtige foto's, wat jammer dat we die andere 320 niet te zien krijgen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zou mij uuuuren aan Photoshopwerk kosten :) Dit zijn de mooiste uit het selectieproces, maar er zijn inderdaad nog veel schattige snoetjes die unblogged zullen blijven.

      Verwijderen
  3. Maar Eva, wat een tof verhaaltje! En wat een hoog Tiny-gehalte met die billetjes :-). Jouw Lars is inderdaad een snoepje, topwerk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als je de drang voelt hier een serie door gans Vlaanderen van te maken, mijn twee Antwerpse dochters staan paraat! Heel heel heeeeeeel schoon Eva!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mental note: check! Maar nu heeft mijn hoofd even genoeg van jassen, er zweven al honderd jurkjes door!

      Verwijderen
    2. Ik wou net hetzelfde posten. Hier ben je ook altijd welkom!

      Verwijderen
    3. Jullie nemen mij de woorden uit de mond! In de aanbieding: een dochter en een zoon om voor te naaien en een fotoshootlocatie om je helemaal uit te leven, vlak bij je doordeweekse thuis (al vaak in 't provinciaal domein geweest?).

      Verwijderen
    4. Nog maar één keer, eigenlijk :) Shame on me!

      Verwijderen
  5. Oooooooh.... En Eva, ik treed Mieke bij deze bij: ook bij mij valt een dochter en een zoon te rapen! :-) Ik denk dat ik zelf ook zo een jasje wil...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De combinatie van dat suikerzoete jasje en die blote billen: gròte liefde!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijke versie en die meisjes zien er ook al zo geweldig uit! Super zeg!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een heel erg mooi jasje in super vrolijke stofjes! Op die zoondagen worden de laatste tijd nogal Lars jassen geproduceerd, het begint hier ook te kriebelen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat Lars dan ook de moeilijkste zoon uit het gezin is. Maar met de hulp van zijn moeder (of de handleiding die ze schreef) is het zeker goed te doen!

      Verwijderen
  9. Moh zo schoon! Een perfect plaatje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. leuk jasje ...heb het patroon hier ondertss ook al liggen ...nu nog eens starten

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Tijdens de workshop was ik al helemaal weg van de stoffen en fournituren combo, maar nu ik dat op een lief klein meisje zie, smelt ik pas helemaal. Keimooi Eva, een eer om dat te mogen lezen en zien!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik val in herhaling, maar het is zo waar: wat hebben wij geluk dat Zonen09 bestaat!

      Verwijderen
  12. Ik zou bijna compassie krijgen met uw prachtmodel dat dan achteraf haar prachtige jasje opnieuw moest afgeven ... Eva, jij stikte gewoon een prachtLars bijeen ! Zo knap !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw nog zo'n mooie Lars! Ik vind je details super met het geel en wit dat terugkomt X

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Knap jasje dat je hebt gemaakt! Op en top meisje met de bloemetjes binnenkant! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ik snap je probleem om te kiezen ;-) zo schattig allemaal :-) en je creatie is echt top :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een schattige kindertjes in prachtige jasjes! Je doet me zin krijgen om ook een Lars te maken, maar voor welk kind?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zo'n mooi zomers kleurbommetje; prachtig!
    En idd die voldoening achter het vele werk; toch weer een toppatroontje he die Lars

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Superhero! Thuis in alles, kleurengevoel (zalig, het blauwe met het gele, ik denk dat dit de kleurencombi van dit seizoen is), perfecte naaisels, schoon foto's, ... Doe zo verder, zegt de juf in mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh zo lief, met die blote beentjes. Om op te eten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wauw, de blauwe stof heeft precies zo een leuke structuur en de bloemetjesvoering is echt top.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtige Lars! En dat stofke ziet er echt heel tof uit. Precies zo een zacht stofke...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Lol, ik krijg precies goesting om een tas te maken en die op de post te doen #schaterlach. Euh... mooi! Wat zeg ik, schitterend gedaan - en dan nog eens zo'n schoon foto's erbij, goud waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat heel erg mooi, en mooie foto's van prachtig kindje.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Aw, I love these photos so much! Just lovely. SO lovely. And thank you so much for stopping by my blog and leaving me the comment about homeschooling and Latin stems. I enjoyed that very much and had meant to get back to you. So sorry it has taken me so long! Love seeing your sewing here. <3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks a lot! I'm sorry for not writing my blog posts in English, but I just don't feel very comfortable writing in another language. I am glad you enjoyed the pictures, they usually say more than the words around them :)

      Verwijderen
  25. What an adorable jacket! Love everything about it!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...